En bakfyllas bekännelse

Idag har det varit en mycket, mycket låg dag för mig, bakfyllan har jag väl klarat mig ganska bra från men sömnen har det inte varit mycket med. Av någon konstig anledning lär jag mig aldrig helt till 100% att låta bli alkoholen när jag har en liten svacka i mitt liv. Följderna från gårdagen blev att jag idag skäms för mitt beteende samt att en hel del av människorna som befann sig på festen vet en hel del av de problem jag har. De stackarna fick höra om det de sista timmarna. Jag kan inget annat än att be om ursäkt för hur det blev och hoppas på att ingen skada är skedd.

En positiv egenskap med att bli full och ha sådanna här "dåliga" och "jobbiga" fyllor (givetvis inte alltid) är att man kan komma till insikt med en hel del av vad du faktiskt vill ha ut av ditt liv, personligen kan jag nästan börja ta mig i kragen då. Kanske en slags inspirationskälla då och då? Jag har en vän, som jag för tillfället inte har så mycket kontakt med, men hur som helst. Den här personen har ett lite annorlunda jobb och när det var dags för jobb börjades det alltid med en liten förrunda på Lilla torg, eller lite smått förfest hemma hos denna personen för att sedan gå ut. Ibland hade vi bara varit på stället kanske en två timmar och då var det dags för personen att gå hem och arbeta. Då kunde jag inte förstå hur en inspiration kunde komma upp när man var lite halvberusad eller fakiskt full, men nu förstår jag! Detta var en sådan fylla som fick mig att börja sparka igång mitt tänkande och min inspiration till vad jag faktiskt vill göra i livet.

Givetvis kan en del sorgliga tankar också dyka upp i huvudet när du är i det här stadiet. Själv kan man börja sakna en del människor man kanske inte tänkt så mycket på under den sista tiden. Det ligger där i bakhuvudet någonstans och kan dyka upp just under en vad jag vill kalla "inspirationsfylla". Livet är inte en dans på rosor, ingen gillar kanske fyllemess/fyllesms.. Om inget annat så säger vi att vi inte gör det, men innerst inne kanske vi kan bli glada av att just den här personen fick upp ditt namn och era minnen i huvudet just nu. Man kan sakna människor utan att riktigt förstå varför ibland, men då har den här personen något som har fångat din uppmärksamhet. Kanske har ni alltid haft den där specilla känslan mellan er, kanske finns det något där som kan vara lite svårt att fånga pga olika orsaker? Nej, livet är inte enkelt, det man kan göra är att försöka anstränga sig och göra vad man kan för att uppnå sina mål. I annat fall får vi lämna resten till ödet och hoppas på att det kommer något otroligt bra för oss som lurar runt hörnet.

Sov gott mina vänner, och var rädd om varandra och de människor som verkligen betyder något för er. Glöm inte påminna dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0