Hata hata tele2
Sedan jag bytte bredband och telefonibolag från Comhem till Tele2 har jag nog aaaldrig någonsin ringt så många samtal... Det skickas räkning på räkning, man ringer dem de säger att det är ordnat.. Vad händer? Jo en ny räkning dimper ner i brevlådan månaden efter. De gör fel, jag står för två bredband... får två räkningar var av en av dem sagts upp redan i juli och jag får en räkning i november... :S Å två abonnemang.
Jag pratar först med faktura avdenlingen, men nä jag har trots allt två abonnemang du får prata med uppsägningsavdelningen.. jag kopplar dig. Tio min senare.
Tele 2- nä men det ena abonnemanget är avslutat redan i juli så du ska inte ha dubbla räkningar. Jag får koppla dig till faktura avdelningen.
Jag- Men jag har redan pratat med dem och de skickade mig till dig.
Tele2- Jaha, men då pratar jag med dem först och kopplar dig sen till dem igen.
Tele2- Då ska vi se vad som är fel. Ja det står här att ett av lanen sades upp nu i oktober.
Jag- Nej, på uppsägningen sa de juli så det stämmer inte.
Tele2- Jaha sa de att det var från juli? Ja då får jag kolla upp det dröj kvar.
Jag-Okej
Tele2- Sådär då ska jag kreditera dem och sen får du en bekräftelse per post att du inte ska betala dem.
Jag- Jättesnällt tack, men vilken av de båda fakturerna ska jag nu betala, så jag inte betalar fel?
Tele2- Jaaa.. ehm, då ska vi se går det bra att dröja..
Jag - OKEJ...
Herrejesus.. Skaffa ALDRIG någonsin Tele2 för det blir bara bekymmer. Om det klyddar med en räkning till så åker de bort snabbare än knikt asså! Man blir såååååå arg!
Jag pratar först med faktura avdenlingen, men nä jag har trots allt två abonnemang du får prata med uppsägningsavdelningen.. jag kopplar dig. Tio min senare.
Tele 2- nä men det ena abonnemanget är avslutat redan i juli så du ska inte ha dubbla räkningar. Jag får koppla dig till faktura avdelningen.
Jag- Men jag har redan pratat med dem och de skickade mig till dig.
Tele2- Jaha, men då pratar jag med dem först och kopplar dig sen till dem igen.
Tele2- Då ska vi se vad som är fel. Ja det står här att ett av lanen sades upp nu i oktober.
Jag- Nej, på uppsägningen sa de juli så det stämmer inte.
Tele2- Jaha sa de att det var från juli? Ja då får jag kolla upp det dröj kvar.
Jag-Okej
Tele2- Sådär då ska jag kreditera dem och sen får du en bekräftelse per post att du inte ska betala dem.
Jag- Jättesnällt tack, men vilken av de båda fakturerna ska jag nu betala, så jag inte betalar fel?
Tele2- Jaaa.. ehm, då ska vi se går det bra att dröja..
Jag - OKEJ...
Herrejesus.. Skaffa ALDRIG någonsin Tele2 för det blir bara bekymmer. Om det klyddar med en räkning till så åker de bort snabbare än knikt asså! Man blir såååååå arg!
Kommentarer
Postat av: Tele2
Hek Alicealizze,
Jag beklagar att det uppstått så många problem med dina/ditt abonnemang hos oss. Det är givetvis oacceptabelt att du ska behöva ringa flertalet samtal och då bara bli runtkopplad. Skulle det visa sig att du även fortsättningsvis får hem felaktiga fakturor får du gärna maila mig dina kunduppgifter, så kontrollerar jag saken och återkommer till dig.
Med vänliga hälsningar
Ida Jönsson, Tele2.
Trackback