Din priroritering i andras liv



Idag är ingen bra dag, eller ja vädret är mildare och det känns som om våren har kommit liiite lite närmre idag. Men i min skalle så mår jag inte så bra idag. Idag är jag ledsen och besviken, jag önskar nästan att jag hade varit arg och förbannad för det är så mycket lättare att hantera. Är man arg svällar känslorna över och man behöver få utlopp för sin agression för att det ska lägga sig. Boxning är bra mot det till exempel eller att slå glas i väggen som Christina Aguilera gör när hon blir förbannad.

Är man besviken har man en ett litet sår i hjärtat, det känns som en stor tagg som sitter fast. Känslan är svår att släppa och den försvinner inte bara sådär som ilska gör. Jag brukar få ett tryck i pannan för att jag håller tillbaka en massa fjantiga och onödiga tårar som hela tiden försöker sippra ut från ögonvråerna... Jag hatar denna känslan. Jag har fått känna av den alldeles för mycket den senaste månaden och egentligen borde det räcka. Men tydligen så återstod det lite till. Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta är det sista jag känner på länge, det får liksom räcka någon gång.

Jag avskyr att ha så mycket känslor som jag har. OM jag hade fått välja själv så hade jag tagit lättare på saker, slutat bry mig så mycket om alla andra.. Alltså vad de sysslar med, vad de tycker och tänker och om de bryr sig om mig överhuvudtaget. Jag hade bara velat gråta när något sorgligt inträffar, som när någon nära dör eller någon blir svårt sjuk. Alla andra tårar känns så onödiga, så varför ens få ut dem?

Men nu är det ju inte så, och jag bryr mig för mycket om víssa saker som är viktiga för mig och jag BLIR ledsen när andra inte förstår mig. Det hugger till i bröstet på mig och jag kan inte hjälpa det. Hur lite jag än vill bry mig så går det inte. Tro mig jag har försökt.

Det enda jag kan säga idag är att tiden utvisar vilken prioritering du har i andras liv, vissa är bättre än vad man har väntat sig och andra kanske inte är riktigt vad man väntat sig. Men livet fortsätter och man har fått ytterligare en erfarenhet, det är nog det som är meningen med livet. Att skaffa sig erfarenheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0