Passerande ansikten



En liten Alice ;P

Såhär efter tvättdags och ja ganska så seg i kolan är man så satt jag och funderade på livet. Ja jag vet det låter lite sådär filosofiskt men det var inte tänkt så.. eller ja, nej jag bara satt och tänkte helt enkelt.

Satt och tänkte på alla de ansikten och personligheter som passerat i mitt liv från barnsben och fram tills nu. En del ansikten bara passerade förbi  i ren genomfart. En del av stannade lite längre, andra gjorde stort intryck även om de kanske bara var kortvariga. Några ansikten dyker upp från och till fortfarande, medans andra aldrig mer syns till. En del ansikten och personligheter vill jag ska fortsätta komma tillbaka, andra var bara trevliga små möten. Eller kanske en ny erfarenhet av något slag.

Jag tror ju på ödet, så jag tror att allt som händer har en mening. Så nu när jag tänker på det så har jag ju faktiskt lärt mig något från varje relation. Vare sig det är en vänskapsrelation, familjerelation, kärleksrealtion eller arbetsrelation. Man lär sig alltid NÅGOT av en person du har runt omkring dig. Alltid EN erfarenhet rikare efter det mötet. Sen kan det vara bra saker eller dåliga saker. Men alltid är det något.

Visst kan väl livet vara bra klurigt ibland, men det hade inte varit någon vits med det om det var enkelt. Livet är ingen dans på rosor alltid, och det ska det inte vara heller. Vad skulle vi annars bekymmrat oss för?

Trevlig eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Terjesophie

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2011-08-25 @ 07:07:46
URL: http://terjesophie.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0