T.a.t.u.



Någon som minns dem?

Jag tror inte ens jag hunnit fylla 15 när låten All the things she said kom. Minns det var på den tiden man sprang runt på fjortis SB som vi kallade den gamla byggnaden av Strandbaden för. Alltså inte den som står där idag.

All the things she said var helt klart en av mina favoritlåtar som höll i sig i några år framöver, och än idag tycker jag den är UNDERBAR. Jag minns också att de blev så stora för att de var två lesbiska tjejer från Ryssland, där det under den tiden tydligen absolut inte var accepterat att vara homosexuell. Därav videon till All the things she said:



Jag minns också att Frida eller om det kanske var Veckorevyn? Ja det vill jag i alla fall låta vara osagt.. Hur som helst att många skribenter hyllade dem för att de vågade stå upp för sin homosexualitet. Just eftersom det då var så oaccepterat.

I slutändan så kom det också fram att allt var en stor lögn från T.a.t.u;s skivbolag... De misstänkte att detta skulle göra dem otroligt stora och kända. Å visst lyckades det?

Idag är det inga som helst konstigheter att vara homosexuell eller att vara bisexuell eller transexuell. Tänk så långt vi kommit på 8 år? Helt faschinerande och visst är det underbart? Att man faktiskt får vara den man är.. Även om T.a.t.u. valde att inte vara sig själva ;-)



Tack Spotify för att det mesta finns där <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0