Dessa underbara filmkvällar


Som ni kanske märkt så ser jag ganska så mycket film på kvällarna. Jag vet att många tycker det är höst/vinter grejer men faktum är att jag faktiskt gillar det på sommarkvällarna också. Man kan till och med gå ut och göra staden osäker efter filmen för det är fortfarande ljust ute! Det är så underbart! Bäst av allt är det när man ser en riktigt bra film, som Unknown vi såg häromdagen. Spännande och inte trist någonstans! Underbart mysig.

Igår såg vi Conviction, en av mina bloggläsare tipsa om den. Den var absolut bra, men jag vet inte om det var jag som inte riktigt var på humör för en sån film igår. Men jag blev lite rastlös av den, trots att den var spännande och rörande på samma gång! Härligt är det att veta att den faktiskt ÄR baserad på en verklig händelse, alltså hela filmen. Inte bara någon påhittad spökhistoria som det brukar vara när de säger att den är baserad på en verklig händelse.

Minns ni kanske Blairwitch project? Den sades ju också vara baserad på en verklig händelse.. Några år efter kom det ju fram att det var filmteamet som hittat på allting och alla märkliga saker i skogen. Inte fanns där någon sanning inte, men så var det dock inte med Conviction! Man fick till och med se en bild på det riktiga syskonparet i slutet! Vad säger man, syskonkärlek?

Ikväll blir det någon annan mysig film. Vet dock inte vilken än, men det får jag reda på så fort John kommer! Hoppas ni har en mysig onsdagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0