Underbara lediga måndag!

Idag var jag uppe redan vid åtta eftersom John stack iväg vid den tiden för att fixa lite saker. Så jag steg upp och vaknade till liv lite sådär lagom innan jag tog min minikorta långrunda, ja minikorta långrundan är alltså ängdalarundan som tar cirka 30 minuter med morgontrötta bebisar på morgonen. Perfekt start om det börjar bli varmt eller man inte har tid för en 60-90 minuters promenad.

När morgonrundan var gjord så hämtade John upp mig för ett träningspass på Stadion. Idag var det armar och axlar som tränades. Det sjuka är att jag fortfarande har en fruktansvärd träningsvärk sedan ben och rumpa i lördags.. Sjukt att det aldrig går över! Men snart så..

Det var hur som helst ett bra pass, tog inte ens en timme och jag tröttade ut musklerna ordentlgit! Yeey!

När vi kom hem bytte vi om till badkläder och packade ner en filt och lite gottigheter och la oss i Rönneholmsparken någon timme tills det började skvätta på oss. Ja, givetvis skulle det ju börja regna på oss.. Min vanliga tur med ledigheten. Fast det sprack ju upp lite senare så jag antar att det är okej i slutändan ändå.

Hem, bytte om och sen begav vi oss till La Empanada för lite god mat! Jag tog en lyxig vegetarisk enchiladas, en STOR en. Damen bakom kassan trodde nog inte jag var riktigt klok när jag rättade henne när hon sa liten. - Nej, en stor vill jag ha! Hon frågade om jag var hungrig och skrattade till lite.. Men ni kan tro att jag nääääästan åt upp allt! Fast det var massor av mat!

Nu kom vi nyss hem efter en god kaffe och en cointreau i Västra hamnen. Det är detta jag kallar för vardagslyx! Underbart väder och lite extra lyx. Loveley!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0