Aloe vera, inget för mig

För några år sedan så började jag använda min mammas aloe vera kräm till ansiktet eftersom min egen tog slut. Jag tyckte den var ganska så bra och eftersom jag använder ansiktskräm både morgon och kväll så blev den ganska så välanvänd. Kanske två-tre veckor efter att jag börjat använda den tyckte jag ansiktet började kännas lite stramt, sådär efter en natt! När jag började kolla närmre på det hela så såg jag att jag ahde småsmå knottror i hela ansiktet! Kanske inget som syntes på avstånd men, tänk er en tonårstjej som känner sig lika stramt som jag kan tänka mig att en ansiktslyftning känns direkt efter operationen.. Så hemskt kändes det och givetvis blev jag helt förtvivlad! Iväg till apoteket och köpa mandelolja ( det sägs vara bra för hyn, ja enligt mamma iaf ), smörja in ansiktet hela dagarna och efter en vecka var det försvunnet.
Därefter har jag inte använt mig av någon aloe vera kräm i ansiktet, jag har inte riktigt vågat och brukar vara noga med vilken kräm jag använder. Men nu för några veckor sedan kände jag mig manad att prova på någon annan så jag köpte en garnier fresh. Den kändes kanske inte lika bra som den jag brukar använda men tänkte att den säkert var bra ändå. Märket är ju ändå ganska så känt!
Igår kändes ansiktet konstigt och ojämnt på något sätt och senare på kvällen kunde jag konstatera att de där hemska knottrerna eller utslagen var tillbaka! Så min gissning är att det finns aloe vera i krämen! Känns inte alls roligt att springa runt rödknottrig och lite kli-ig i ansiktet men nu vet jag att det är säkrast att ge fan i att byta ansiktskrämer bara sådär. Numera kommer jag hålla mig till den underbart feta Nivea krämen som jag haft de senaste åren. Där finns i alla fall ingen aloe vera som får mig att bli knottrig!
Ett tips för er som inte heller tål aloe vera i ansiktet!

Kommentarer
Postat av: maria

jag tycker också att jag blir stram av aloe vera. alla andra verkar tycka att det är det bästa som hänt världen men det funkar inte för mig, haha.

däremot gillar jag jojoba-olja. prova det om du inte redan gjort det. :)

2011-03-28 @ 16:34:53
URL: http://mariaaa.ratata.fi
Postat av: Sandra

nivea hade jag innan, bra kräm. nu har jag mary kays och den är ljuvlig.



ja några plusgrader till skulle inte skada men en sak i taget, det kommer nog snart :)

2011-03-28 @ 17:50:19
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: ida

fin blogg, allt bra? :)

2011-03-28 @ 19:54:13
URL: http://idaludberg.se
Postat av: Alice

Tack så mycket Ida! Kunde tyvärr inte komma in på din! Jo allt är bra! Själv då?

2011-03-28 @ 20:35:20
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0