Try me

Hittade en gammal favorit på Spotify idag som jag fick höra på musiklektionen i ja, jag tror i alla fall att det var nian! Underbara James Brown med Try me denna låten är så otroligt underbar och jag måste väl erkänna att jag fastnat lite extra för just sextiotalet av någon märklig anledning. Eller märklig är den väl ändå inte, de tycktes ha så roligt på den tiden! Bra musik, coola kläder och inte tusan behövde man oroa sig speciellt mycket för att vara ute sent om nätterna! Mord och våldtäkter var ytters få på den tiden! Tänk att få leva i en så trygg värld?

Musiken var så glad och sprallig och än idag blir man glad av att höra den! Eller så kanske det faktiskt är så att min pappa har hjärntvättat mig litegrann sedan barnsben? Ja inte vet jag men jag tycker 60-talet är något alldeles extra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0