Cuba café abstinens!

Sitter just nu och lyssnar på musik som jag spelade för några år sedan när jag, Micki och några av mina andra vänner alltid sprang på cuba café! Herregud vad jag vill dit! Jag hade så jävla roligt! Så snart är det dags! Jag och Micki ska försöka passa in en tid då vi båda kan! Men det löser vi.

Sen har jag kommit fram till att OM jag kommer in på någon av skolorna jag sökt, givetvis heeelst här i Malmö.. (annars blir det kanske Halmstad) så ska jag börja dansa något coolt! Nu när jag har så knasiga arbetstider så går det inte riktigt och dessutom tror jag inga kurser startar nu i sommar. Så hösten vore perfekt! Ja och som sagt, helst ska jag plugga så jag vet att jag har kvällarna lediga! Jag funderar på reggaeton eller magdans. Men eftersom jag sitter och lyssnar på reggaton just nu så lockar det mest! Så det ska jag absolut göra! Om någon är sugen på att också börja så är det bara att säga till! Jag blir ju lite mer seriös om någon annan vill gå med mig också :P


En charmig bild från min Cuba café tid... :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh cuba café! och åh, dans! :) Jag har alltid sagt att jag ska lära mig dansa, och faktiskt på Cuba, Havanna. Älskar det landet!!! Men att ta mig dit får vi väl se när jag gör... hehe, det är en dröm iallafall! Har du sett dirty dancing 2? Jagär kär i den kulturen på Cuba! dansen, musiken, de gamla husen och gamla bilarna, gubbarna som spelar luffarschack, gatumusikanterna.. åh! Om du inte sett filmen, kolla detta klippet: http://www.youtube.com/watch?v=-i9xltKjl90 . Jag älskar den filmen! vill också kunna dansa med snygga kubaner! ;)

2011-05-01 @ 22:17:07
Postat av: Alice

Brukar du också vara på Cuba café under sommarn?=) Jag verkligen ääälskar det stället och ju mer jag tänker på det ju mer vill jag bara dit! Men snart snart snart! Men gud vad roligt att du vill lära dig dansa på cuba! DET hade verkligen varit något! Kanske jag också ska göra ;) Dock kommer jag oavsett vilket tjuvstarta här hemma så man inte känner sig HELT värdelös när man kommer dit haha! Åh jaa det har jag! Den var sååå bra! Jag är ett stort fan av ettan så självklart var man tvungen å se 2:an! Soundtracket från 2:an är så bra så man smäller av! Nej, nu har jag bestämt mig! Till hösten ska jag lära mig dansa till sån musik! Det är ett måste!

2011-05-01 @ 22:46:30
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe vad go du är! Ja lär dig lite hemma först, om inget annat så lite fox trot ;)! går säkert hem på Cuba! Jag har tjatat om Cuba med min pojkvän så länge och han kläckte ur sig att vi skulle åka dit tillsammans. Jag försökte förklara för honom att han inte fick följa med för då förstördes hela poängen med att lära mig dansa med en cuban... hehe, drömvärlden är la go! Ja cuba café om somrarna är det härligaste som finns, längtar så mkt till sommar nu! Får nog smygträna på dans här hemma, haha. Åh jag önskar att jag hade mer salsarytm i kroppen än vad jag har, det ser så härligt ut!

2011-05-01 @ 23:10:47
Postat av: Alice

Haha aw, men han blir kanske orolig om du åker dit ensam med alla cubaner! Han vill nog behålla dig för sig själv, tror du inte?:P Gulligt han erbjöd sig i alla fall! Jag känner likadant, fast när jag druckit lite tycker jag dte svänger på rätt så bra.. ja alltså om det är lagom alkohol i kroppen. Annars blir jag lite stel kan jag tycka... Iofs är det ingen där som bryr sig för alla bara dansar och är glada! Underbart! Då kanske vi ses där i sommar ;)

2011-05-02 @ 08:30:02
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha jo givetvis vill han inte lämna mig till någon kuban, men i min drömvärld så! ;) nej nu måste jag plugga!! Hoppas dj får en mysig dag i solen! Kram!

2011-05-02 @ 09:06:01
Postat av: Anonym

Haha jo givetvis vill han inte lämna mig till någon kuban, men i min drömvärld så! ;) nej nu måste jag plugga!! Hoppas dj får en mysig dag i solen! Kram!

2011-05-02 @ 09:06:43
Postat av: Alice

Haha du är rolig du! Ja drömma får man i alla fall, det är det ingen som kan stoppa en från! Lycka till med pluggandet nu! Ta på dig ordentligt för nere i Malmö är det sviiiinkallt fast solen skiner! Kram!

2011-05-02 @ 09:40:20
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det ska jag göra, här är skitkallt! Bara 2 grader och solsken men fy vad kallt. Tråkigt!! Men det skulle bli varmare snart tror jag :) kram!

2011-05-02 @ 10:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0