Jag blir så förbannad!


Normaltsätt tycker jag inte att jag brytt mig det minsta om folks beroende/besatthet av sina mobiltelefoner. Men oftare och oftare märker jag hur jävla mycket de stör mig i min vardag! Visst det kanske är smågrejer men tillräckligt många på samma gång kan få en att bli tokig!

Exempel 1. Du kör på en motorväg/50väg/landsväg etc. Du ser att du närmart dig bilen framför dig och för tillfället kan du inte köra om. Det går ungefär lika sakta eller saktare under tiden. Min förstat anke är att det är en mycket gammal person som kör bilen och kanske inte riktigt har koll på läget. Visst blir jag lite irriterad men ja de är ursäktade. När du äntligen kommer om ser du att det är en yngre/medelålders tjej/kille/man/kvinna som kör saktare än livet för att de antingen sitter och messar samtidigt ELLER pratar i telefon...

Exempel 2. Du kan vara på en festival/i matbutiken/på nattklubben/etc en person framför dig bara står MITT i smeten, bara sådär. En del stannar till andra bara står där och fattar inte att folk vill komma förbi eller ja att det helt enkelt bara är så mycket i vägen de bara kan! Vad gör de? Jooo de messar! De kommer cirka två meter innan de stannar på nytt för att svara på messet och BARA vara ivägen.

Exempel 3: Du kan sitta på en offentlig plats. Restaurang/buss/tåg etc... När man hör att en av alla de där 100 mobilerna som finns inom din radar ringer. Ägaren till vars telefon som ringer svarar/skriker.. Väl själv vilket ord ni tycker passar bäst. När personen svarar talar denna en aning högt man vet precis vad personen har gjort idag, vad den kommer att göra, vad den gjorde förra helgen och vad som kommer hända nästa helg. Man vet också vilka personer denne någon umgås med, jag vet nog nästan mer om denna personens intima privatliv än jag vet om mitt eget.

Ja jag kanske må låta bitter. Men vissa dagar blir det bara too much, jag orkar inte med alla människors beroende av mobilen. Jag vet givetvis att jag säkerligen kan vara likadan själv, men jag förösker dämpa ner mitt beroende så inte alla andra märker av det. Om jag sen lyckas kan diskuteras, men om inget annat så försöker jag i alla fall! Det är mer än vad många andra människor gör! Ja som sagt.. Jag blev bara lite väl trött på det nu när jag var nere och handlade på hemköp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0