Boka hotell?

Ja som jag nämnde för några dagar sedan så ser det ut som om jag och mamma mus ska bege oss till Gran Canaria några dagar! Ska bli riktigt härligt att komma ifrån den här kylan ett tag! Maria, som bor där skulle hjälpa oss att kolla runt efter hotell eller lägenheter, för flygbiljetter har jag redan hittat!
Jag har aldrig rest såhär, alltså att man bara bokar flygbiljetter sådär och sedan fixar boendet på annat håll. Normaltsätt brukar det bli charter. Men någon gång ska det ju vara premiär, eller hur? Så denna gången ber jag som sagt min käre vän Maria om hjälp, men jag tänkte också passa på att spana runt på lite olika sidor. Ni vet egna hotellsidor. Man bokar via dem och man kan se ungefär vart man hamnar! Men ja, nackdelen med att boka på nätet är att det är så otroligt svårt att veta exakt vart man hamnar. Ibland ser det ut som om det är suuuuuperlåååånga avstånd, men i själva verket ligger det hur nära som helst! I andra fall är det raka motsatsen, man bokar och sedan är det svinlångt.. Ja det kanske inte ska vara alltför enkelt att boka resan själv? Därför kan jag tycka att fördelen med att gå till en resebyrå faktiskt är att de har koll på läget. De vet avstånd, och kan ta emot ens önskemål på ett helt annat sätt. Även om de flesta bolag idag har kundservice per telefon.
Fördelen med att boka på nätet är att man kan ta den tid man behöver och jämföra många hotell. Man kan alltså se om hotellen har de önskemål man kräver. Ja man kan väl säga att man skräddarsyr sin vistelse på bästa möjliga sätt. Jag tycker det i alla fall, så därför ska det bli superspännande att spana runt lite!
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0