Dagens middag

Idag har jag och vovvarna verkligen rört på oss, vi bestämde oss för en promenad ja, en väldig lång sådan i Söndrum där jag bor och långtur blev det verkligen. 1 timme och 45 min är väl ändå en bra långrunda? Det var dimmigt och i slutet av rundan regnade det lite smått på oss.

Väl hemma var vi utsvultna så jag ställde mig och lagade mat direkt! Fick med mig grejer från pappas kyl igår som mamma köpt. Det blir dåligt av att ligga där nere så länge så allt fick följa med. Jordnötsbiffarna hade redan legat ett tag hemma hos pappa så jag tillagade dem allihopa, ja så det blir samma middag imorgon:P

Jordnötsbiffarna är supergoda (om någon missat det är jag vegetarian). Jag åt dem tillsammans med couscous som jag kokat upp i buljong och lite rapsolja, och istället för sås åt tog jag vanlig keso. Jag är inget fan av såser överlag så därför passar keso hur bra som helst! Dock hade nog lite sås inte skadat till jordnötsbiffarna egentligen, de är rätt "torra".



Kommentarer
Postat av: Melonen

Jag måste prova de där jordnötsbiffarna, har aldrig vågat... haha

2011-10-31 @ 19:03:57
Postat av: Alice

Jag hade inte heller vågat om inte mamma köpt dem, men de är goda! Köp någon god sås till bara ;)

2011-10-31 @ 21:24:35
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0