Livsångest...

Ah jag vet inte vad som hände men idag fick jag en sådandär livspanik igen ni vet. Ellerj an i kanske inte vet, men jag ahr en tendens att få det mellan varven, inte helt oförståeligt eftersom allt ofta går åt skogen för mig. Vad det sen kan bero på kan amn spekulera i, men det största anledningen är nog att jag är impulsiv och vill att saker och ting ska gå snabbt. Å det gör det ju, men det brukar tendera att skita sig påvägen också..

Well, så jag har suttit och kollat utbildning efter utbildning, men helt ärligt så hittar jag fanimej ingenting som intresserar mig? Ja jag tänkte ju läsa engelska, men har nu när jag gått igenom kursen insett att jag bara egentligen har nytta av 15 poäng av de där 30.. Å jag vet inte ens om jag kommer in.. men vafan. Vad är min nödlösning isåfall?

Jag avundas alla som vet vad de vill bli. Jag gör faktiskt det för jag är 23 år gammal och har inte en susning om vad fan det ska bli av mig. Ena studen vill jag bli det och i nästa vill jag bli raka motsatsen. Är det fel på mig? Ibland undrar jag, eller har jag för lätt att ge upp när saker inte passar mig? Jag vet inte, kanske är jag konstruerad så. Tråkigt, men svårt att ändra på när man varit såhär hela livet..?

Jag drömmer om den där gyllene chansen att vinna en massa pengar, alltså sådär överdrivet mycket att du i princip aldrig behöver oroa dig någonsin igen. Oddsen är få, jag vet. Men vilken befrielse det hade varit att slippa tänka ekonomiskt. Det är ju ekonomin som ger mig  p a n i k ! Hade jag vunnit pengar hade jag absolut sett till att göra något vettigt av dem! Jag hade nog startat ett företag för något jag verkligen älskar! Ja.. det är bara att släppa det, jag äger inga miljoner och kommer kanske aldrig göra det heller.Eller jo, det ska jag nog göra. Om jag ger mig fan på det nu så kanske jag fixa det på något sätt, vet dock inte hur än..

Okej nu har jag panikat av mig lite, men jag har en STOR klump i bröstet ändå. Crap.. Nu ska jag läsa line feminism böcker inför grupparbetet i nästa vecka. Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vi är nog många som har panik och inte vet vad vi ska bli så misströsta inte. Jag drömmer också om en fet summa pengar. Då hade jag sluppit tänka på vad jag ska bli när jag blir stor :(

Men det ordnar sig ska du se :)

2011-10-05 @ 20:29:20
URL: http://mariamelon.com
Postat av: Alice

Usch, du har säkert rätt Maria. Det är bara så otroligt jobbigt varje gång den där hemska panik dyker upp.. Aja någon gång kanske det blir någonting av mig också! Håll tummarna för det! Kram på dig fina Maria!

2011-10-05 @ 20:31:53
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Arlinda

Du fixar detta älskling!!! Jag är i samma sitts men jag har på känn att någon snart ska knacka på våra dörrar med antingen pengar eller en riktigt bra plan om hur vi ska lyckas här i livet ;)...

HIHI jag väntar förväntansfullt hahha! <3 uuuuuuuu

2011-10-05 @ 22:35:23
URL: http://arlindaa.blogg.se/
Postat av: Alice

Du är världens finaste Arlinda <3! Ja jag hoppas fanimej du har rätt, om vi håller tummarna tillräckligt mycket så slår det kanske in?! HIHI! Love u massor gumman <3!

2011-10-05 @ 22:39:21
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: C

Det låter som att du skulle behöva ta lite ledigt från allt som har med plugg att göra, resa iväg och bara vara. Och inte ens tänka på framtiden. Tror det kommer till en helt plötsligt, och ja - vi som vet vad vi vill syssla med har troligtvis stor tur! Jag är jätteglad nu att jag vet, men vem vet om jag ångrar mig sen? Det tror jag iochför sig inte, men du fattar kanske vad jag menar. Försök att inte tänka på det för mycket, och jag förstår att en långresa inte är lätt att finansiera heller :P Men ja. Äh jag vet inte vart jag skulle komma med min kommentar men jag förstår din ångest. Men kämpa på, så kommer det nog till dig så småningom. Om inte annat är det ju "bra" att du provat på detta, då vet du kanske att det inte är något du vill syssla med. Då kan man stryka det från listan! Hoppas jag inte förvärrat din ångest nu?! Stor kram till dig A! /C

2011-10-05 @ 23:09:38
URL: http://ciccela.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh jag vet, jag behöver ta ledigt från mig själv också (om man nu hade kunnat det). Jag tror inte du kommer ångra dig, jag tror att det du ska bli får man nog som ett kall. Önskar jag fått det! Nej det är ju ekonomin i sig som stressar mig egentligen, därför drömmer jag om att få hem storvinsten på Lotto :P.



Du är väl för go, klart du inte gjorde min ångest ännu värre! Tvärtom, uppskattar att du försöker pigga upp mig, och det du säger är så rätt så. Det är bara jag som inte vet hur jag ska hantera min framtidspanik! Stor kram till dig också C! Hoppas din praktik går kanon!

2011-10-06 @ 10:16:26
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0