London

För två år sedan, jag tror det är ganska så exakt faktiskt.. Så satt jag och Maria, min fina Bill (vi kallar varann fortfarande för Bill och Bull) och undrade vart vi skulle flytta. Vi funderade på att flytta utomlands tillsammans, dock kunde vi aldrig enas om vart. Maria ville till Australien minns jag det som, medan jag ville till England, London... Ja och där var säkerligen ytterligare alternativ vi hade men dem minns jag inte lika tydligt.
Men ja, vad hände på vägen? Jag träffade en kille, Maria träffade en kille och bildade familj. För några månader sedan flyttade hon utomlands.. Ja inte till Australien men till Gran Canaria! Jag är avundsjuk.. litegrann iaf! Jag har ju också flyttat, jag bor ju i Halmstad, men allt sket sig när jag flyttade dit. Så just nu bor jag där utan någon som helst orsak, jag är återigen singel och nu återstår bara frågan vad tusan jag ska göra med mitt liv?
Panik? Handen på hjärtat. Ja, litegrann mellan varven. Jag vet att jag inte är supergammal men jag vet också att det är dags att ta tag i livet ordentligt. Man kanske skulle ta sig till england iaf? Tanken slår mig ofta, ni vet jag har ju en kärlek till London, på något märkligt vis.. Men då blir ju frågan vad tusan jag ska syssla med där? Dessutom ska det skaffas pass till alla fina husdjur, jag ska skaffa boende och ja någon slags sysselsättning? Men vaaaad? Aja, när jag vinner en massa pengar och åker dit på semester så kanske jag kommer fram till vad jag ska göra där! Det kommer jag göra!
Livet är ett litet projekt man måste ta tag i lite då och då. Just nu känner jag att det är dags igen, nu har jag ju trots allt bara mig själv att tänka på.. för ett tag iaf!







Kommentarer
Postat av: Melonen

Dra till London och plugga engelska några månader. CSN fixar biffen :)

2011-10-26 @ 18:37:51
Postat av: C

Det tycker jag också att du ska göra! Har många vänner som åkt till London och kämpat sig upp, sökt random jobb och har haft tur och fått roliga jobb i stora butiker! Det är kanske inte det de vill göra resten av livet men man lär sig så otroligt mycket om sig själv och på så sätt kanske man också kommer på vad man vill göra av livet! Att resa är aldrig fel!! :) you go! Om jag inte hade vetat att jag ville jobba som sjuksköterska och sen barnmorska så hade jag varit ute på fri fot kan jag säga!! :)

2011-10-26 @ 18:56:34
URL: http://ciccela.blogg.se/
Postat av: Alice

Maria: Ja kanske, dock har jag ju lite bekymmer med CSN.. men ska funderas på :P



C: Ja jag tror jag ska fundera på det faktiskt. Jag har ju djur å så, så det är ju dem jag är mest bekymrad över. Själv hade jag säkert klarat mig hur bra som helst! Jag håller dig uppdaterad om vad som händer! :)

2011-10-26 @ 23:15:52
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: C

Ja det förstår jag verkligen att det blir ett problem med de små liven. Tror du att de hade kunnat flytta med eller kunnat bo hos dina föräldrar så länge? Gud vad roligt, jag vill också ta mig ut i världen igen! Jag har rest långresa med min bästa vän men tiden gick så fort och jag hade kunnat göra om det vilken dag i veckan som helst. Bästa någonsin! Man träffar sååå många människor som man inte hade en aning om att man skulle bliv än med. HÄRLIGT! Ja, håll oss uppdaterade :)

2011-10-26 @ 23:35:25
Postat av: Alice

Jag vill ha med dem, men då ska det vara pass å rabiesvaccin etc.. Så det tar sin lilla tid och kostar en del... men det ordnar sig säkert! men som sagt London kan nog bli fantastiskt! Skönt att du hann med att resa innan du började plugga på allvar! Å jag är fortfarande avundsjuk på dig att du vet vad du ska göra med ditt liv! Jag vill också veta!!

2011-10-26 @ 23:38:59
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Melonen

Läste nånstans att Storbritannien ska ändra reglerna för införsel av husdjur fr.o.m 1/1-2012. Reglerna måste gå i linje med EU's, vad nu det innebär… inga rabiessprutor kanske? ;)

2011-10-27 @ 08:56:40
Postat av: Maria

Hjärtat.. Du har två år på dig där är ju lite ålderskillnad.. :P jag pratade om flytt i rätt många år.. OOO va ja hoppas du kommer. vem vet du kanske blir frälst i landet o oxå kommer hit :)

2011-10-31 @ 12:24:29
URL: http://miiros.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh, jo jag vet! Men jag vill så gärna nu, men ja allt är uppochner och jag har ju ingen aning om vad tusan jag ska göra där? Å ja kanske fastnar även jag för gran canaria ;) Man vet ju aldrig! Då bor vi där båda :D

2011-10-31 @ 12:38:38
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0