Nära döden upplevelser


Som jag kanske berättade lite snabbt tidigare (ja när jag kom till Halmstad), så fick jag ju vattenplaning fyra gånger varav den sista jag fick var ruskigt läskig. Den höll liksom i sig och en långtradare på höger sida och en som körde upp rakt bakom den andra. Med andra ord hade det troligtvis gått riktigt illa om jag hade ryckt till i ratten lite för häftigt eller bara haft otur och fått sladd av någon annan orsak.

Det kändes som om hela bilen låg på en isbana och det kändes som om den låg sådär i flera minuter. Det kanske bara handlade om sekunder men fan vad rädd jag blev. Jag blev ju rädd de andra tre gångerna också såklart, men de varade inte så länge och jag hade helt klart lättare att räta bilen de gångerna. Men sista gången var ångest. Dock var det enda jag tänkte på de fyra små liven jag hade i bilen. Kola, Keddy, Pink och Molle (ja min ökenråtta). Jag ville inte de skulle dö på ett sådant fruktansvärt sätt..

Nu gick det tack och lov bra och frågan är om jag inte hade änglavakt den där sista gången. Bör dock påpeka att jag inte köra särskillt fort heller.. Så kära ni kör försiktigt för det är läskigt och KAN gå riktigt illa om man får ordentlig sladd. Om ni kan undvika att köra när det regnar så gör det! Life's first!


Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Har försökt tala om det för dig 100 tals ggr....det är värre att få vattenplaning en glida på snö och is. Nu vet du vad jag har menat. Och som sagt ibland har man tur....men det kan gå illa med. Såååå.....även om du ska köra i 30 km så gör det....det gör jag.

2011-10-19 @ 09:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0