En förbannelse

Det är inte ofta jag ser mina känslor som en förbannelse men i vissa situationer i livet känns de som att man fått dem som en synd. Jag är en människa som känner mycket, du kanske inte ser det på mig, men jag känner av signaler, andras känslor, mina känslor, situationer..Allt.

Jag står fast vid att det är bättre att känna än att inte göra det. Ofta får jag veta att jag lever, oavsett om det är bra eller dåliga känslor. Men som jag sa så är det ibland som en förbannelse att känna. Speciellt när det inte gäller ens egna känslor.

När människor man älskar mest av allt i hela världen blir sårade/skadade så gör det mig så jävla ont. Jag får ont i hjärtat och jag får ont i magen. Det värsta är att jag inte kan göra någonting åt andras känslor, hur mycket man än försöker förmedla, rätta till eller hur man än anstränger sig så går det inte. Det är inte mina känslor eller mina tankar som surrar runt i huvudet. Det är andras, och oftast tänker man inte likadant och vad man än säger så förblir det bara ord för andra människor. Ibland kanske man har turen att något av vad man säger fastnar.

Ni som följt mig ett tag vet att jag ofta tillförlitar mig på karman. Jag vet att allt ont, alla lögner man sprider/gör straffar sig i slutändan även om en del människor tro sig gå fria så slår karman tillbaka när man minst anar det. Precis i den stund då du trodde att allt var glömt och du hade gått vidare.. Då.. DÅ slår den tillbaka.

Lögnare och smutsiga personer kan hålla sig borta från mig och mina nära och kära. Ni är ingenting värda och om ni är så otroligt missnöjda med ert eget liv att ni måste förstöra för andra så tycker jag verkligen synd om er. Men jag vet också att ni blir straffade. Som jag sa, karman slår tillbaka förr eller senare. Jag är den första att iakta vad som händer.. Var så säker.

Jag har världens bästa föräldrar som jag älskar över allt annat, för ni är bäst! Jag har också världens underbaraste vänner som jag älskar av hela mitt hjärta. Jag har mycket kärlek runt om mig, så låt mina nära också ha det, sköt ert eget eller få igen dubbelt.

Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Tack! Min underbara dotter! För att DU finns för mig.

2012-04-07 @ 17:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0