Summering år 2012

År 2012 är ett år som har gått både upp och ner. Jag har mått väldigt bra och jag har periodvis mått väldigt dåligt. Dock har jag hållt huvudet kallt och eftersom det är drygt 10½ timme kvar på det här dygnet så kan vi ju konstatera att jag troligtvis har klarat det hela året. 
 
Jag har under 2012 lärt mig väldigt mycket om mig själv som person. Hur jag fungerar och hur jag tänker i många situationer. Även om jag vet detta så hanterar jag vissa situationer bra och andra blir fortfarande lika dåligt hanterade som om jag aldrig hade vetat hur jag fungerar.. Man kan inte få allt, eller hur?;) 
 
Det positiva med år 2012 förutom de nyfunna goa vänner och kollegor jag stött på så har jag äntligen hittat vad jag vill göra i livet. Vad det är jag ska plugga och jag har lyckats sätta ut milstolpar för att kunna nå mitt mål. Just att veta vad man vill jobba med har varit en stor fasa för mig i så många år och jag har kastat mig in i både det ena och det andra.. Men nu äntligen så känns allt rätt. Det tog bara 24 år att komma på det ;P!
 
Att lära sig att ingenting är perfekt har jag också lyckats med det här året. Varje gång man känner att ALLT klaffar, då är det dags att vara på sin vakt för plötsligt inträffar något man aldrig väntat sig. Ja, det kanske låter bittert men sanningen är att det ser ut så. Ett liv kan och kommer aldrig att vara helt perfekt. Det ska alltid finnas saker att jobba med eller avsluta för att kunna nå nya utmaningar. Tråkigt och spännande på samma gång. Man får också på så vis veta vilka människor som faktiskt alltid finns där för en. Som man brukar säga, i vått och torrt. En del människor anser att man bara ska finnas för dem och hjälpa dem i deras svåra tiden, medan när personen som alltid ställer upp behöver en så finns man inte. Det är bara att sparka ut dessa människor ur ens liv. De är inte värda dig. 
 
För att muntra upp det hela så har jag också lärt mig att det faktiskt finns betydligt fler människor runt omkring en som faktiskt bryr sig om dig. Det finns alltid någon som vill hindra ditt fall och hjälpa dig att klättra upp på livets stege. Ofta kommer den här hjälpen från helt oväntat håll och plötsligt så inser man att det alltid finns någon som vill en väl och som vill finnas för dig. Någon som vill dela livets färd med dig. Kanske under en längre tid, kanske under en kortare tid. Men i det här läget är tiden oviktig och man får ta tillvara på alla goda saker och bekantskaper livet erbjuder oss. Alltid ska vi lära oss något av detta. 
 
Om jag hinner ska jag dela mina nyårslöften med er här också, men tiden börjar bli knapp innan jag ska iväg och fira nyår med pojkvännen och bästaste Johan. Så om jag inte hinner så vill jag passa på att önska alla underbara och goa bloggläsaren ett GOTT NYTT ÅR! Tack för ni följt mig och tack för alla goda och fina råd jag får av er. Ni gör det absolut värt att fortsätta skriva även om jag stundvis är dålig med det. Tack för ni finns och ha ett fantastiskt nyår! 
 
Puss o kram Alice 
 


Kommentarer
Postat av: Herbert

Hola Amiga, like what you wrote, as i sad before, you are an amaizing person and a sweet and caring person, and you lok fabulose, wish you the best for 2013, everything be positive for you!

Hugs your friend
herbert

Svar: Hola mi amigo! Thank you for your sweet words, as always :)! Hope you had a good end of 2012 and a really good start of 2013 :)!
Hugs
Alice ♥

2012-12-31 @ 14:50:32
Postat av: Inna

Du ska veta att jag finns och alltid kommer att finnas här för dig vännen!! <3 Du skulle bara veta hur glad och tacksam jag är att jag fått en vän som dig, hoppas vi kommer vara vänner för evigt! :) Vi får hitta på en massa roligt tillsammans nästa år! Puss och kram på dig vännen och GOTT NYTT ÅR!!! <3<3<3

Svar: Du är väl för söt Inna! Jag kommer alltid finnas för dig också om du behöver det <3! Även de dagar då du intebehöver mig kommer jag finnas, du är en vän som är värd mer än guld och diamanter <3! Hoppas du fått en bra start på det nya året <3!
Alice ♥

2012-12-31 @ 17:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0