Det här med ålder igen då..

Jag är inte bitter idag, lite stressad över allt jag ska hinna med.. Men annars är jag på bra humör faktiskt. Ni som känner mig eller har följt mig länge vet kanske att jag har sagt att åldern numera bara är en siffra. Ja i undantagsfall får jag nog faktiskt ta tillbaka det.

Att män sägs vara omogna är ju inget nytt. Och ja det stämmer kanske faktiskt inte i alla fall heller, eftersom jag har en stor vänkomkrets som består av killar så vet jag att alla inte är omogna trots att vi är i samma ålder eller ja till och med yngre. I vissa fall kan jag garanterat vara mer barnslig än dem.

Men, jag märker ofta att killar i min egen ålder är väldigt fixerade vid sex. Alla raggningsrepliker som kommer fram har med sex att göra, vare sig det är skämt, jämförelser eller ja fråga inte mig hur de alltid kommer in på det. Men de gör det. OFTA! Pratar man däremot med en kille som är 5 år och uppåt ( givetvis gäller inte detta alla) kommer det aldrig ens på tal. Inga dumma skämt eller förfrågningar eller vad nu som kan tänkas komma upp angående ämnet sex.

Gör åldern verkligen så pass stor skillnad? Kan det bero på att de äldre killarna ofta redan har lekt av sig och fattat att hey, det där går inte hem med sånt prat. Eller är det bara så att männens mognad kommer när de närmar sig 27-28 år? Jag vet inte faktiskt inte. Och som jag tidigare sa så finns det givetvis undantagsfall på båda hållen. Tjejer är kanske inte bättre? Dock inget jag kan svara på eftersom jag inte attraheras av kvinnor, kanske är de precis likadana. Vad vet jag? Hursomhelst så går det inte hem hos mig iaf..

Jag blir bara så trött. Ibland får ni män en att vilja leva celibat resten av livet, vet ni det? Men lyckligtvisa finns det bra män där ute också och vettiga. Dem tackar jag för! Ha en fortsatt bra torsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0