Det här med att sända ut signaler

Som den fundersamma människa jag faktiskt är, har jag gång på gång på gång på gång etc.. Försökt förstå det här med vilka signaler vi människor sänder ut. Eller ja, för det mesta faktiskt de signaler jag själv sänder ut. Många gånger har jag frågat mig själv om det är så att JAG sänder ut fel signaler till människor eller om det är så att en del människor väljer att tolka signaler/saker som de själv önskar.

Som ni kanske märk ( i synnerhet ni som har mig på FB) så sitter jag ganska så mycket på nätet och ibland finns det freestuff man kan få för att få exempelvis en biobiljett, en gratis prenumeration av en tidning etc. Givetvis blir även jag sugen på en gratis biobiljett lite då och då, det vill väl alla och det är inte direkt billigt att springa på bio stup i kvarten idag.. Hursomhelst, iaf så gör man som de säger och därefter får man skicka ett mail till sina vänner om ifall att de vill hya en biobiljett. Listan är ikryssad med alla mailadresser du har i din adressbok och sedan klickar man på skicka och sen ingent mer med det. Kan jag tycka iaf...

För några veckor sedan fick jag ett meddelande av ett nr jag inte kände igen tidigare. Det stod något om en biobiljett och att nästa gång jag kom till Malmö kunde vi ju ta en bit mat?. Ja namnet kände jag inte igen och rent spontant tänkte jag att sms:et hamnat fel. Inget mer med det och ja messet faller i glömska och jag tänkte inte mer på det, fram tills för några dagar sedan. Jag fick då ett mail av den här personen som jag nu förstår skickade meddelandet. Samma sak stod där och ja, jo detta var då en kille som jag inte känner, ehm ja för att undvika att peka ut någon så var det iaf så att vi INTE känner varandra och ja han har varit vad ska vi säga på en slags "kundtjänst" så kan vi ju säga, så känner ingen sig sådär överdrivet träffad. Vi har alltså sett varandra och han har hjälpt mig med några saker tidigare eftersom det varit hans jobb.

Han svarade på det här tydliga "reklam"mailet och ja då förstod jag misstolkningen. Jag vet inte om han verkligen trodde jag var intresserad eller om det där var en tolkningsfråga? Jag menar, vad ska jag svara? Borde jag svara och hur kan man tolka ett sådär typiskt reklammail där det står "Gör som jag och få en biobiljett" som ett raggningsförsök? Eller är det så man gör och jag har missat att det nya sättet att få sin livs kärlek är via "görsomjagmail"? Ni får gärna hjälpa mig med detta. Hur hade ni tolkat det? Är det jag som sänder ut fel signaler? Eller är det så att killen valde att tolka det precis som han själv vill? För mig låter det sistnämnda mest aktuellt, men sen vet jag ju själv vad jag ahde menat. Eller INTE menat i det här fallet, jag visste inte ens att det gick iväg till honom.

Sen kan man överlag undra om det handlar om att sända ut "fel"signaler eller om det är tolkningen på signalerna som blir fel? I många fall känns det inte ens som om man kan vara trevlig längre. Det blir missuppfattningar, bekymmer, gnällerier och obehag för båda parter ibland. Fast det kanske bara är jag som uppfattar det såhär? Vad tycker ni? Kontra, berätta! Gärna killar, för hur maskulin ni än må se mig så är jag nog kvinnlig när jag resonerar såhär..

Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Ja! Du....snäckan...svaret kan inte jag ge dig! Men konstigt är det i alla fall! Kanske någon vet på din blogg?

2012-02-22 @ 15:33:38
Postat av: Fredrik

män kan inte tyda signaler ^_^

2012-02-22 @ 16:09:28
Postat av: Alice

Mamma: Haha ja kanske, fredrik gav mig ett bra svar!



Fredrik: Haha, ja och så enkelt var det med det! Gött :D. Tack :D

2012-02-22 @ 18:15:57
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Killar är inte kräsna så vill man ha ngt så får man säga det ;)



Inte för att du behöver oroa dig för kräsna män

2012-02-24 @ 12:05:05
Postat av: Alice

Haha nej jag brukar säga vad jag vill efter ett tag. Lättare att säga till när man vill ha något än när man inte är intresserad. Men sen har man ju ett jävla samvete också..tyvärr!

2012-02-24 @ 14:45:12
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0