Jag -Ett arbete för livet

Nej jag menar inte att jag är jobbigare än någon annan. Ja vissa kanske tycker det förstås, vad vet jag? Men nej, det jag menar med rubriken är att det enda man arbetar med hela livet är på sig själv. Vissa börjar bearbeta sina brister i tidig ålder medan andra (som jag själv) börjar när man är lite äldre. När man börjar inse att alla ens brister kanske inte är sådär jättecharmiga och att man faktiskt kan må så mycket bättre om man ändrar sitt sätt att tänka.

Just nu håller jag på att bearbeta mina brister. En del är enkla att rätta till, andra är svåra och nästintill omöjliga, men vi vet ju alla att ingenting är omöjligt om man bara vill! Just nu jobbar jag med en svår sak som hindrat mig så många gånger i livet, med en kombination av stolthet.

Jag håller på att lära mig att misslyckas. Jag måste tillåta mig själv att misslyckas utan att hela världen går under. Jag tror aldrig jag gjort det. Misslyckas jag ger jag upp eller skäms. Om man gör sitt bästa kan det ibland vara nyttigt att misslyckas och få göra om. Jag tror det i alla fall och jag håller som sagt just nu på att intala mig det.

Jag- är ett ständigt arbete. Vare sig det är jag personligen, du eller någon annan. Man har alltid något att jobba på och alltid något att förändra. Hur perfekt du än må tycka att du är, att du är guds gåva till kvinnorna/männen/jorden vad det än må vara så har du någon brist. Kanske är det en av meningarna med livet, att bearbeta oss själva?



Kommentarer
Postat av: Simona

sv: okej :)

2012-02-20 @ 19:51:44
URL: http://simonis.blogg.se/
Postat av: Pia Cederström

Så är det....alla gör vi fel! Och alla gör fel och brister...så är det att vara människa!

2012-02-20 @ 19:53:50
Postat av: Alice

Ja det är så sant så mamma :)

2012-02-21 @ 15:42:15
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0