Bitterfittan is back.

Jag tar risken att låta extremt bitter och irriterad just nu. Ni får gärna rätta mig om jag har fel och komma med motargument om ni så vill, jag har kanske fått allt det här heeeelt fel för mig? Men om jag kollar på min facebook (jag har cirka 700 vänner) så ser jag hur extremt jätteledsna alla verkar vara över att inte ha en "andra hälft". Det är citat om hur sviken man känner sig, hur ensam man är, hur gärna man vill hitta mr eller mrs right. Man får ständigt mail (vilket givetvis kan vara trevligt också, inte bara jobbigt) om vad man ska göra, av bekantas bekanta (om ens det) vad man gör, om man har det eller detta, vad man ska göra om man ska träffas etc..

Varför har ni sån panik? Är det verkligen så hemskt att vara ensam? Jag kan förstå om man är 40 + och nybliven singel att man kanske får lite smått panik (knappt ändå eftersom det är vanligt idag men ändå..), men de flesta av mina vänner är mellan 20-30 år gamla, inte behöver man väl få panik och ta första bästa? Ännu värre kan jag tycka det är när man annonserar ut det (nu menar jag rent allmänt och inte kontaktannonser) genom pinsamma statusar, mailspammning etc. Måste hela världen veta att ni känner er ensamma och kärlekskrankna? Eller förstår ni inte när någon inte är intresserad eller vill ni inte förstå det? Har ni panik så ni bortser från det eller tror ni att den här personen plötsligt ska ändra sig och kasta sig i dina armar?

Ännu värre kan det vara om en person får tag i ett nr och messar och messar, ringer och ringer och personen inte svarar. Men den här personen fortsätter att höra av sig. Fattar ni inte poängen? Man kan inte tvinga sig på någon, och det mest oattraktiva som finns är en människa som är desperat och har panik. Man fångar ingen intresse på det viset.

Ja som sagt, jag låter som en riktig bitterfitta. Men kom igen, skona er själv från att göra bort er på det här sättet. Jag förstår att man ibland saknar att ha någon att krypa upp till, det gör jag själv också. Men att ta första bästa eller försöka tvinga sig på någon.. Nej alltså det är inte min grej. Det är kanske därför jag blir så jävla irriterad på folk som gör det. Peace out!

/Bitterfittan

Kommentarer
Postat av: Issa

Haha, På västfronten intet nytt. Detta är den ständiga slitningen mellan de relationsberoende och... alla andra.

2012-01-10 @ 14:04:08
Postat av: Pia Cederström

Så sant så!......:) Jag vet! :)

2012-01-10 @ 14:05:54
Postat av: Alice

Issa: Haha nä troligtvis inte, jag kanske bara inte tänkt på det sådär överdrivet mycket.. :P. Aja, så kan det ju vara ;)



Mamma: Japp så är det nog :)

2012-01-10 @ 15:41:17
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0