Facebook= mötesplatsen.se

Sedan jag blev singel för några månader sedan så blir jag, ja om inte dagligen så är det inte långt ifrån, förvånad över hur facebook har utvecklats från att vara en community där man pratar med sina vänner och bekanta till dejtingsidan nr 1? Vad hände? Visst kunde man få något mail lite då och då förr i tiden innan jag skaffade pojkvän, men jag har varit singel några månader nu och jag vet inte riktigt vad som hänt? Men folk pokar en, skickar meddelande, försöker lägga till en som vän etc etc.

Givetvis är jag smickrad, och uppskattar att jag finnes intressant. Men när någon frågar om man vill skypa som man aldrig har träffat så börjar jag undra.. Skriv gärna till mig, jag pratar gärna med dig. Men ärligt talat, kom i luckan. Varför skulle jag sitta och webbcamma med en främling som jag har två-tre gemensamma vänner med, som jag ALDRIG träffat? Var finns logiken? Finns det folk som gör så? Gör ni så? Jag har kanske blivit gammeldags eller något? Jag vet inte.

Jag blir bara lite mörkrädd mellan varven när man inser hur snabbt saker och ting kan ändra sig. Men ja, världen är väl sån och kanske är det som sagt bara jag som är lite gammalmodig med vissa saker. Självklart är ni välkomna att skriva, ta det inte fel. Men lite logiskt tänkande tycks en del sakna.. Herrejisses.



Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Ja! Du snäckan.....så är det! I no.....men som sagt som äldre kvinna....så förvånar det en ännu mer...fast inte här inne på facebook! :) Du vet vad jag menar :)Tydligen jag som är i den här åldern..har tydligen levt i en glasbubbla :):) Men....verkligheten kommer till en :):) Man slutar aldrig förvåna sig?

2012-01-08 @ 23:38:23
Postat av: Pia Cederström

Konstig igen....svara dig! Men....det kom inget?

2012-01-08 @ 23:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0