Axelinflammation

Som jag berättat de senaste veckorna här på bloggen så ska jag om cirka en vecka hålla mitt förska corepass, vilket innebär att jag ahr övat, övat och övat så att jag orkar övningarna, utför dem korrekt och gärna så de sitter utan fusklapp. Detta har istället gjort att jag övat så mycket och belastat min högeraxel så mycket att den fått en inflammation... 
 
Jag är gnällig, jag vet att jag kan vara det.. Men AJ SOM F*N vad ont det kan göra om man bara anstränger axeln lite för mycket. Jag inhandlade voltaren och bästa Cassie lämnade några ipren här när de åkte hem tidigare ikväll så jag käkar dem och hoppas på att inflammationen är borta om typ två dagar? Det känns inte riktigt som om jag har tid att vila så mycket när passet ska sitta ordentligt! 
 
Alla tips på vad man kan göra mot muskel/seninflammation är välkomna. Dock vill jag gärna unsvika läkarbesök...
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag fick en inflammerad axel förra sommaren pågrund av mitt jobb. Käkade extra starka panodil som finns på recept, men det ska gå lika bra att ta två vanliga, plus antiinflamatoriska tabeltter med lite morfin i som lindrar smärtan. Detta skulle knapras på i två veckor, men efter ca 1 vecka kändes axeln okej igen. Tog ska du undvika saker som belastar axeln, till och med sådana saker som att dammsuga och ställa upp tallrikar i skåpet de första dagarna. Använd din friska axel, men tänk på att inte överbelasta den istället. Lycka till. Kram

2012-06-24 @ 19:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0