Sliskiga PM undanbedes

God förmiddag kära läsare!

Idag är det fredag och för många skrivs sista tentant idag, grattis till er! Själv har jag min sista imorgon 09.00, lite knäckande att behöva skriva en tenta på en lördag? Jag har dock förstått att det inte är särskilt ovanligt så, ja det är bara att bita i det sura äpplet en dag till. Lite kanada blir det idag och lite datum som ska istta sen får det vara bra.

Är det någon mer än jag som är trött på att få pm på facebook med smått sliskigt innehåll? Jag kan tänka mig att vi alla någon gång fått ett sådär smått charmigt meddelande av någon vi inte känner där det står "-Ligga?" vare sig man är tjej eller kille och ja, sånna saker klarar man väl. Normaltsätt blir det en avhyvling om man ens svarar alls.

Värre kan jag tycka det är när gamla bekanta eller gamla kollegor får för sig att skriva till en (vilket ofta är väldigt trevligt då man inte pratat med dem på länge), det börjar ofta trevligt och allmänt men helt plötsligt kommer den där oanade kommentaren"- Jag hade gärna sett dig på rygg"," -Vilken sängkammarblick du har". Hur fan tänker ni där? Jag bara undrar? En del av dem har man knappt pratat med i verkligheten och något år senare får man så här charmiga meddelande.. Nej usch. Ni gör bort er och det är extremt pinsamt, jag skäms för er skull. Något sådant är aldrig charmigt men allra minst av människor man faktiskt jobbat eller umgåtts med förr i tiden. Nej ett stort fett BORT på det tack!

Ja och alla som nu tänkt att skriva något sådant här kan ju gärna låta bli, för det är inte det minsta charmigt och det får mig att må illa istället. Lär er bete er eller ge fan i att säga någonting alls. Tack på förhand!



Kommentarer
Postat av: melonen

Stäng av funktionen, så att folk som inte känner dig inte kan skicka pm :)

2012-06-01 @ 11:03:59
Postat av: Danne

Hur kommer man ens på frågan "Vilken sängkammarblick du har"... dagens skratt :-) Tack Alice ;)

2012-06-01 @ 11:43:30
Postat av: Josefine

Nä visa fina Alice respekt!

2012-06-01 @ 12:42:52
Postat av: Alice

Josefine: Tack gumman=)



Danne: Jadu, fråga mig inte, men tydligen så är det den här personens raggningsreplik, ellooor?!



Melonen: Ja jag får göra det, det tragiska är ju att folk jag känner också skickar sånna:S eller känner å känner.. är bekant med!

2012-06-01 @ 12:49:46
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

vet du något bra tips att tjäna pengar på bloggen?

Jag vill jättegärna veta ditt bästa tips isåfall, det bästa tipset får även en länkning för att jag blir så glad! :D

http://fotokobran.se/2012/june/svara-garna.html#comment

2012-06-01 @ 22:00:44
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0