Innan jag beger mig ut...

Jag vet jag sagt det många gånger förr och jag vet också att jag kommer säga det många, många gånger till här... Men musik är det i mitt liv som ger mig styrka när jag behöver den som mest, den hjälper mig att rensa huvudet de gånger det behövs och i princip allt jag gör i mitt liv kretsar kring musiken. Jag älskar musik! Därför lyssnar jag ofta på texterna och många har verkligen ett fantastisk budskap eller en otrolig berättelse att dela med sig av. Ett bra exempel på en sådan låt är Little Lady med Ed sheeran, jag vet jag delade the a-team för någon vecka sedan. Det är samma låt men den här ger ett mer djup och den får en nästan att må dåligt.

Texten handlar om en prostituerad tjej. Lyssna själv och se om ni kan förbli totalt oberörda av texten. Den får mig nästan att gråta och ändå sitter jag och lyssnar på den om och om igen. För den är så bra och den har verkligen en historia att berätta, jämfört med många andra låtar. Vad tycker ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0