Saker som tål att tänkas på, ja eller inte?

Har ni tänkt på att när man är sjuk (förkyld eller dylikt) så tänker man ju dubbelt så mycket som man gör annars (vilket är SJUUUKT mycket om man är jag) och visst är det väl så att man tänker på väldigt märkliga saker? Man har en del konstiga resonemang i huvudet som låter så otroligt bra den stunden man kommer på dem... Men när man ger dem en närmare eftertanke kommer man då förhoppningsvis på att det är heeelt tokigt och upp mot väggarna allt man fantiserat ihop. Ja om det nu inte är väääldigt bra saker för då vill man ju ogärna inse att allt man tänkt och kommit fram till inte är hållbart. 
 
Nä man är sjuk, snuvig, hostig, sängliggandes eller halvt invalid av olika orsaker blir man lätt lite deppig. Man tänker no happy thoughts och livet blir plötsligt väldigt jobbigt. Sjukt tramisgt och onödigt. Men så fungerar i alla fall jag, hur fungerar du? Eller det kanske bara rentav är jag som är lite mer koko än alla andra? 
 
När man är sjuk är man konstant trött. Man sover riktigt dåligt och vaknar av antingen en hostattack eller att näsan är så igentäppt att man tror att man ska kvävas. Om man nu inte kommit över stadiet när man har ont i halsen, ni vet sådär riktigt obehagligt att det känns som om man har sår och får tuggumisegt slem. Då kan man inte heller sova. 
 
Och tja, visst kan det vara svårt att sova när man är sjuk och man kan tänka konstigt. Men detta är ett inlägg ni inte får ta på för stort allvar. Jag är smått uttråkad av min sjukdom och efter att ha testat fredagens halloweensmink återstår där inte sådär mycket mer än att datanörda sig och skriva gnälla inlägg, det hör till när man är sjuk :P. Ja och nu återstår enbart terrorisering av oskyldiga på facebook.. ;) Hörs sen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0