Silence

Normaltsätt tycker jag att dagarna springer förbi och innan man vet ordet av det så har det gått en hel vecka. Idag är ett undantagsfall för det. Den här dagen har gått långsamt, och jag känner att jag hunnit med en del och jag känner också att jag haft en hel del dötid.. 
 
Det har varit en bra dag idag. Jag har varit lite trött och är det väl fortfarande faktiskt, men jag har hunnit med en del som sagt och det känns bra. Den återstående vakna tiden jag har nu kommer troligtvis fördrivas genom att fundera, grubbla och filosofera. Grubbleriet började för en timme sedan och av någon märklig anledning så är det aldrig bra saker man betänker när man grubblar. Varför är det så? 
 
När man grubblar finner man ofta ICKE existerande problem, och gör dem helt enkelt till problem. Stora som små, det spelar ingen roll men helt plötsligt har man ett problem att lösa. Man dikterar upp stora problemscenario, drama tiserar ett händelseförlopp i huvudet och blir mellan varven tokig på vad som utspelar sig och det enda man får ut av det här, kan jag som tänkare erkänna, är en klump i brösten och ångest. 
 
Någon gång måste man som tänkare, grubblare och filosof säga till sig själv att ge fan i att tänka. Sen vet vi alla att man inte kan sluta tänka för det kommer av sig själv och jag tror inte det finns någon som bara kan stänga av. Inte hur mycket vi än försöker. Däremot tror jag att man kan styra sina tankar, grubblerier och filosofiska tankar åt ett mer positivt håll. Allt som dikteras upp i huvudet får man vända till något positivt, så istället för att få den där ångesten och klumpen i brösten så går man runt och ler hela tiden. Visst hade väl det varit trevligt? 
 
Man har bra dagar och man har de där dåliga, jobbiga och tunga dagarna.. Allt bestäms av hur själen och kroppen mår och jag är inte rätt person att döma de som grubblar därefter. Jag gör det alltid. Men för att föregå som ett gott exempel råder jag er alla att tänka enbart positiva tankar. 
 
Vad jag ville ha ut med det här inlägget vet jag faktiskt inte. Jag ville nog mest fördriva tiden med att dela med mig av mina märkliga och tvärkastade tankar. Hörs vid läggdags..tror jag. Har ett annat ställe jag ska dela mina tankar på innan jag somnar som en sten. Annars hörs vi imorgon! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0