Lika barn leka bäst

Idag var det första skoldagen och det är ovant att gå upp den här tiden. Jag får väl helt enkelt räkna med att det tar lite tid att ställa om sig. 
 
Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt vad jag är idag. Trött är jag, arg tror jag inte att jag är men jag känner mig lite konstig och lite stressad på samma gång. Så nu när jag städat och innan jag ska ut med hundarna tänkte jag lyssna lite på Panda da Panda. Älskar hans album Flaoua Paoua och jag ska erkänna att jag var tveksam till om han skulle lyckas göra ett rakt igenom album. Tro det eller ej, men han lyckades något fantastiskt! 
 
Jag älskar sättet han skriver sina texter på, sammanhängande fast ändå inte alls sammanhängande. Ungefär som mina tankar ibland. Orsaken att jag fastnat så mycket för just Panda da Panda beror nog på att jag älskar elektro, men också sättet hans texter är uppbyggda på. Sött och charmigt samtidigt som en del saker är så jäkla märkliga i sammanhanget, men tillsammans blir det så jävla bra. 
 
Favoritlåtarna på albumet blev direkt Rånare och Idi, men även Lia packade fastnade. Det känns som om killen har många känslor och att han fått gåvan att faktiskt kludda ner dem på ett papper och få andra att förstå. Eller så är det kanske så att lika barn leka( förstå i detta fallet) bäst. Kanske är vi liknande människor eller så känner vi bara lika mycket men har kanske svårare att få ner känslorna på papper. 
 
Hur som helst, jävligt bra jobbat! Lyssna på albumet här ifall ni inte redan gjort det ----> HÄR ni kommer då in på spotify :).
Önskar er en bra dag/kväll så hörs vi senare! Bjuder på videon till Vår värld, mina nya favoritlåtar har inte fått någon video än ;)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0