En söndag i tankar

Hej!
 
Nu var det ju ett tag sedan igen. Det har varit relativt intensiva veckor sedan terminen startade på nytt. Tyvärr envisas det ännu med att inte bli riktigt så som jag önskat. Men samtidigt har jag faktiskt inte gett upp än, det sägs ju att trägen vinner och så ska det bli även i detta fallet! 
 
I övrigt så går praktiken bra. Det känns som att det är ganska mycket att göra, samtidigt som det ibland tar lite stopp. Dessutom har jag fått vara med på lite möten och sånt där spännande som jag inte hade fått vara med om annars! Jag har eget skrivbord med egen dator och telefon, så jag kan känna mig lite viktig i alla fall ;).
 
Pappa har fått sin första behandling för cirka två veckor sedan. Han verkade ta det ganska så bra faktiskt och min förhoppning är att det ska fortsätta kännas bra för honom. Jag har dock hört att man kan må lite sämre för varje gång, men om vi har riktig tur så behöver han inte mer än de fyra behandlingarna man gör innan operationen. Nu håller vi tummar och tår för att cellgiftet ska bita på tumören så han slipper vänta längre på att bli av med den.
 
 
Ja och trots tråkigheterna så har jag faktiskt en god känsla inombords. Jag har inte så mycket ångest som jag haft förut och även om mycket känns tråkigt så säger mig magkänslan att det kommer ordna sig! Jag har bestämt mig för att detta året ska bli riktigt jävla bra och trots att det börjat med lite små motgångar så tror jag att det bara är lite skit som hänger i sedan 2014. 2015 kommer bli ett fantastiskt givande år på alla plan, jag bara vet det. Sen tror jag att mycket handlar om att man bara ska bestämma sig för det också och det är precis vad jag har gjort nu. 
 
Trevlig söndag på er, så hörs vi! 
 

Kommentarer
Postat av: Danne

Kämpa på gått igenom den där skiten med kämpa på å håll humöret uppe vet xakt hur det känns kram /Danne

Svar: Tack så mycket Danne! Du är alltid så snäll! Kram
Alice ♥

2015-02-13 @ 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0