Helg i Småland

Hej kära läsare!
 
Nu var det några timmar sedan vi kom hem efter en kanonmysig helg i Småland. I fredags var både jag och mannen en aning trötta eftersom jag stod hera dagen på Uf-mässan här i Halmstad och Joakim hade jobbat från tidig morgon. Uf-mässan var superkul att få medverka på, även om vi som sponsorer (eller min praktikplats Laholms kommun egentligen..) inte hade överdrivet mycket att göra. Vilka fantastiska ungdomar det finns och gud vilka härliga idéer de har! Jag har absolut ett stort hopp på den nya generationen, kreativa och inspirerande är vad de är!
 
I alla fall så kom vi upp ganska så sent till Småland eftersom vi fick invänta hundarna från mamma som kom direkt från Skåne med dem. Det blev lite film och lite vin vid tv:n innan vi båda märkte att vi hade däckat stenhårt i varsin soffa. Men det kändes ändå helt okej för det är okej att vara trött en fredag Igår var vi uppe med tuppen, det blev två promenader med hundarna på morgonen och medan jag pluggade några timnmar så gick Joakim och la sig så att han var lite piggare inför kvällen. Kvällen tillbringades framför Melodifestivalen (trots att ingen av oss är någon direkt fantast av det..) med god mat och dryck. När mello var slut så blev det lite bastu innan det var dags att däcka framför tv:n igen ;).
 
Ja det har varit en lugn helg, men det har faktiskt varit himla skönt. Småland är himla mysigt och har man bara rätt sällskap så blir det alltid helt underbart där. Det behöver inte alltid hända massor, man kan njuta av varandras sällskap ändå. 
 
Önskar er en fortsatt trevlig söndag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0