Tack polis och brandkår!

Hoppas ni alla har sovit gott! Själv har jag sovit helt okej efter det att jag faktiskt somnade. Jag var nog lite uppe i varv efter jobb. Igår var första dagen på länge som jag faktiskt hade en tid hemma att passa som inte var flyttbar. Mamma som varit i Skåne med hundarna sedan i måndags tajamde in mig vid halvfem när jag slutade på praktiken för att vi på smidigaste sätt skulle kunna ta oss hem och äta i lugn och ro innan det var dags för Ladys första skoldag. 
 
Motorvägen gick ganska så smidigt tills jag plötsligt ser en kolsvart rök som  stiger mot himlen. Jag trodde kanske att ett hus hade börjat brinna, men nej så var det inte. Jag hamnade ganska långt fram i bilkön, så pass att jag kunde se polisen en bit fram, men tyvärr inte vad som hade inträffat. Det kom polisbilar och brandbilar så alla fick flytta sig så gott det gick till sidan. Nyfiken som man är så satt jag och googlade och pratade med en kompis )som faktiskt satt precis framför mig i bilkön) om vad det var som hänt och tillslut så såg vi på polisens hemsida att det var en Lastbil som hade fattat eld. Man visste inte orsaken till branden men ingen hade skadats i alla fall. Det tog kanske 40 minuter, men sedan kunde de öppna upp ena väggrenen igen, ett riktigt bra och effektivt arbete av både polis och brandkår. Tack för att ni finns och underlättar vid olyckor, men också för att ni gör allt som står i er makt för att skynda på arbetet. Jag kom bara fem minuter sent igår, och det är faktiskt helt okej!
 
Nu är det dags för ännu en dag på praktiken idag så vi hörs imorgon eller kanske lite senare!
 
Over and out!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0