Dejting?

Nu är det ju så att jag inte har varit singel sådär jättelänge och av någon anledning så har jag märkt att de som har störst problem med att jag är singel är inte jag själv.. Utan alla andra. Okej kanske inte ALLA andra men en hel del vänner. För bara för att man är singel så måste man ju vara intresserad av att träffa deras singel killkompisar.. eller hur? Nej säger jag, så funkar det inte för mig och jag har absolut inga problem med att vara singel. Däremot så undrar jag varför alla andra har så mycket bekymmer med det? Är det verkligen så himla hemskt att jag INTE vill skapa konto på tinder, badoo eller match.com? Eller tycker ni synd om mig för att jag är ensam?
 
Det tycks ju ha hänt en del sedan jag var singel sist.. De flesta jag känner som är singlar har diverse appar och medlemskap på dejtingsidor och det är väl inget fel i det om man nu vill ha det. Jag dömer ingen och så länge man hittar ett sätt som funkar för en så gläds jag mer er! Men snälla, söta, rara.. låt mig vara stenålders och tro på att man faktiskt kan träffa någon på stenålderssättet. Ni vet i gemensamma sällskap, ute på krogen eller när man är ute på ett fik kanske? Jag gillar spänningen och jag gillar att faktiskt kunna känna av en annan människas vibrationer och energier i verkliga livet snarare än framför datorskärmen. Men sen kan man givetvis hålla kontakten via FB, whatsup eller vanliga hederliga sms/samtal om man nu vill. 
 
Oavsett om det gäller vänskapsrelationer eller kärleksrelationer så har jag sedan barnsben alltid känt av andra människors vibrationer och energier. Så därför så känner jag att det enda riktiga sättet för mig att skapa en ny relation med en människa är genom att träffa personen på riktigt. För det är först då jag får en möjlighet att känna om vi är på samma frekvensnivå och om våra energier matchar varandra. Jag vet att det låter flummigt, men det är såhär jag tänker och känner och det kan ingen ändra på (det här är ett ämne jag kan prata om i timmar så om någon tänker något annat så bring it on ;P ). Jag har försökt gå emot mina principer många gånger, men varje gång jag har gjort det så har det faktiskt inte slutat så bra. Så kanske är det som man säger, man blir visare med åldern och just därför kommer jag fortsätta att vara en gammal grottmänniska. 
 
Jag uppskattar allas omtanke, men jag är faktiskt en stor flicka och jag kan själv även om ni kanske inte vill tro det. Men som jag sa, jag har ingen stress att hitta någon ny. Jag tror att en ny person kommer att dyka upp i mitt liv när det är dags, det kan vara om en vecka, om två månader eller om två år.. Who know's, men jag klarar mig faktiskt själv och jag har lovat mig själv att inte göra någonting som jag inte är bekväm med så det kommer jag inte att göra heller. Livet är på tok för kort för att glädja andra när det i slutändan ändå kommer att handla om din egen harmoni och lycka. 
 
Så nu när ni vet så behöver ni inte oroa er för mig, jag klarar mig alldeles utmärkt och blindedates undanbedes :)!
 
Ha nu en underbar dag kära läsare! Jag är inte bitter, jag lovar men en del saker måste bara bli sagda. 
 
//Grottkvinnan
 
 

Kommentarer
Postat av: Imre Vadas

Så j.... bra sagt, jag har fått höra samma som Du i5 o halvt år...o jag är inte med heller med nån dejtingsida, pga jag tror inte på det!!!!!Det är stor åldersskillnad mellan oss , MEN i detta är vi helt överens, det är en kopia av mina tankar!!! Kram IMRE

Svar: Tack så mycket Imre! Jag tror man ska köra på det sättet som känns bäst för en och om man inte tror på dejtingsidor ska man inte använda sig utav det. Jag tror på att man attraherar till sig det man vill ha och när man är redo så kommer det till en utan några konstigheter! Härligt att höra att det finns mer än jag som tänker på detta vis Imre, trots åldersskillnaden! Stor kram till dig!
Alice ♥

2015-11-05 @ 15:00:18
Postat av: Anonym

Gullhöna. En del har bara alldeles för lite "problem" i sitt liv . Bra att du hämtar andan mellan dina kärleksförhållanden. Och bottnar i dig själv. Kärleken kommer. Tids nog :) kram xx <3

Svar: Ja så är det nog fina Johanna <3! Tack för dina fina ord, jag vet att den kommer när det är dags! Stor kram xx
Alice ♥

2015-11-05 @ 15:47:59
Postat av: Tess

Just själv blivit singel. Har verkligen försökt ta det lugnt och låta den bra killen komma då han kommer. Jag gillar nätet. Men jag måste nog hålla med om det du säger. Kanske man ska bli lite modigare och gå fram till någon direkt en att gömma sig bakom en skärm :) Lycka till och bra skrivet! Kram

Svar: Ja jag tror att om man bara tar det lugnt så kommer mr,right när man är redo! Jag tänker ofta såhär; det värsta som kan hända är att killen inte är intresserad av mig.. Å då behöver jag aldrig fundera på vad han hade sagt om jag gick fram.. Men sen är vi alla olika och man får hitta ett sätt som passar en själv bäst. Tusen tack! Stort lycka till själv, men du är en väldigt vacker tjej så det kommer inte vara några problem för dig när du är redo! Kramar
Alice ♥

2015-11-08 @ 13:22:53
URL: http://fotograftherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0