När är det rätt tid?

Har ni tänkt på att vi människor ofta säger att det aldrig är rätt tid. Egentligen spelar det inte så stor roll vad det är vi ska göra eller vad det är vi blir erbjudna för ofta brukar vi säga att det inte är rätt tid eller att vi inte har tid. Jag behöver bara gå till mig själv. I synnerhet förut, så sa jag ofta "Nej, tyvärr så hinner jag inte det för jag har inte tid." eller "Ja det måste vi göra någon gång, men inte just idag men snart!"
 
Så sitter jag här idag, några år senare och funderar på varför jag inte hann med det och vad det var jag egentligen väntade på? Okej, om man kanske använder det som ett "snällt" svepskäl för en sak man kanske inte vill göra men gärna vill undvika att såra en person (även om jag faktiskt idag förespråkar att man är rak och ärlig, man kommer längst med det), men annars så förstår jag inte varför allt ska hända sen? Det är ju NU du har möjligheten att göra just det du vill göra för imorgon eller om en vecka, två år.. Så kanske det är för sent? Om du blir erbjuden en fantastisk möjlighet eller tillfrågad att glra något spännande du aldrig gjort, varför inte testa? Tiden kommer ju gå ändå och det högst troliga är att vi på dödsbädden kommer ångra alla de saker vi aldrig gjorde snarare än de saker vi kanske gjorde och som inte gick så bra, men vi överlevde ändå. 
 
Ska vi alla sitta och vänta på "rätt tid" så tror jag de flesta av oss kommer att få vänta väldigt länge.. Kanske till och med för evigt. En del vill testa på att göra stora och galna saker medan andra vill testa på de lite mindre och kittlande sakerna oavsett så tycker jag faktiskt att ni ska ta er tid, för det ni kallar för "rätt tid", det finns inte. Njut av livet och gör allt det ni vill för så länge ni gör precis det som ni vill och som känns bra, så löser sig resten. Lita på mig!
 
Så ut och utmanar er själv idag och gör något ni aldrig trodde att ni skulle våga göra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba Rooth

verkligen värt att tänka på :)

Svar: Ja, visst är det? :)
Ha en trevlig kväll!
Alice ♥

2015-11-13 @ 15:35:29
URL: http://ebbarooth.se
Postat av: Hanna Karlsson

Mycket bra inlägg!

Svar: Tack så mycket Hanna!
Ha en trevlig kväll!
Alice ♥

2015-11-13 @ 15:37:29
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0