Vegan i 30 dagar- CHECK!

Nu sitter jag mätt och belåten och inväntar den där underbara matkoman man alltför ofta drabbas av efter middagen. Ikväll så blev det grönsaksgryta med couscous, fantastiskt gott och jag tror till och med att min käre far godkände den även om han inte är vegan! 
 
Egentligen så hade jag tänkt skriva det här igår, men jag fick ju så många besökare till inlägget om dejting att jag tänkte att det faktiskt kunde vänta tills idag. Igår var dagen då jag klarat av att vara vegan i 30 dagar! Woooho! Heja mej! Men som de flesta av er redan vet så kommer jag att fortsätta vara vegan då det gått så otroligt bra och jag faktiskt inte ser någon anledning till varför jag skulle återgå till ägg och mjölk. Om man bryr sig om djur och säger sig vara en djurvän så tycker jag att man ska ta sig en titt på ---> djurfabriken och se om ni känner för att fortsätta äta djur, ägg eller dricka mjölk. Jag dömmer som sagt ingen och tycker det är upp till var och en, men jag vill inte vara med att stödja det. Så om ni vill göra något för djuren så gå i alla fall in och kolla på sidan och se hur det känns efteråt. 
 
Man kan ju tro att resan från vegetarian till vegan inte har varit så svår (jag tror i synnerhet att de som äter kött tror det iaf..) eftersom jag redan uteslutit en hel del från djurriket. Men gud.. Om ni bara visste hur mycket skummjölkspulver och äggvitepulver det finns i alla halvfärdiga produkter.. Å godis ska vi inte ens snacka om. Så min första vecka som vegan åt jag nog på tok för lite.. Jag var trött och hade inte riktigt ställt om mig efter resan ifrån kanarieöarna, så det var en tung och matfattig vecka.
 
Som ni vet så är jag ju vädur i stjärntecken vilket innebär att jag är envis så jag ger inte upp.. Så därför beslöt jag mig under andra veckan att faktiskt föröska mig på att laga mer mat från grunden som jag normaltsätt alltid gjort.. Å ja som ni kanske förstår så har det gått väldigt bra sedan dess och därför kommer jag fortsätta som vegan. Jag älskar djur så otroligt mycket så om jag kan se till att deras lidande minskar, ja då gör jag faktiskt det!
 
Så har ni några goda recept är det bara att skicka över dem! Annars kommer mina inom kort att dyka upp här lite då och då!
 
Trevlig fredag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0