Andra dagen som vegan

God kväll!
 
Idag så var frukosten en aning bättre än gårdagen, det blev veganskt bröd med hummus. Kanske inte så värst mycket men det vart i alla fall bättre än den äckliga gröten jag gjorde igår. Idag när jag var och handlade så köpte jag soyadryck med smak av vanlij som jag tänkte testa till gröten.. Kan ju hoppas att den smakar bättre :P
 
En sak jag kommit underfund med idag som är ganska viktig är att jag måste se till att äta mer regelbundet nu när jag är vegan. Jag är ärlig, idag har jag ätit skitdåligt. Jag åt en frukost på två mackor och sedan skulle jag och pappa iväg och handla så jag tog bara en banan till mellanmål och sen väl i affären kände jag vilket lågt blodsocker jag fick och letade efter något veganskt snack, men jag hittade inget. Så det där med att slarva med mellanmål och lunch funkar inte som vegan. Som vegetarian finns där ju en mängd godsaker men inte som vegan. 
 
I övrigt så har det varit en blåsig dag i skåne idag. Jag och hundarna var nere på stranden i en timme men där fanns knappt någon strand kvar och jag tror att hälften av strandsanden ligger i mina stackars öron nu... Men annars har det varit en bra dag, dock ska jag vara ärlig och säga att jag saknar Kanarieöarna el hel del.. Jag saknar också min lilla söta apa Maria <3!
 
Önskar er en fortsatt trevlig kväll, hörs imorgon!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0