Bra vecka för stora beslut

Jag trotsade regnet tidigare idag och gav mig ut på löprundan med Lady även om det tog emot innan jag var igång. Men precis som alla andra gånger man tränat fast man inte känt för det så kändes det alldeles underbart efteråt. Vi får se vad morgondagen bjuder på för hälsoaktivitet, men det lär ju i varje fall bli minst en långpromenad med hundarna. 
 
Den här något gråa veckan har verkligen gjort under för min mentala aktivitet och analysering av livets alla frågor. Den här veckan så har jag fattat tre stora beslut gällande min framtid. Japp, jag vet. Det låter inte riktigt klokt och om du hade frågat mig för 1,5 månad sedan hade jag inte ens haft en tanke på någon av de här sakerna. Men det är också det som är så underbart och jävligt med livet, för allt kan ändras på bara en minut. Men eftersom jag har en väldigt god känsla inombords så tror jag att det var en stor förändring jag behövde i livet, vilket har lett mig till tre fantastiska beslut. 
 
Ett av besluten är så stort att jag kommer att återkomma till det någon gång under nästa år. Det är inte hundra procent klart men det ligger nog på en 97% klarhet, men det är mycket som ska klaffa för att det verkligen ska gå att genomföra. Men eftersom jag är en väldigt envis och relativt spontan vädur så vet jag att det kommer att bli precis så som jag önskar, när jag vill det. 
 
Det andra beslutet är på tok för personligt för att dela med mig av här. Men jag kan säga så mycket som att det nog är ett av de vettigaste besluten jag fattat på väldigt, väldigt länge. Nu känner jag det är dags att börja bli rädd om mig själv och sätta mig själv främst ett litet tag, så det beslut jag tog igår gällande det här kan inte bli annat än bra. Dessutom har jag en fin vän att bolla idéerna med, vilket underlättar hela processen!
 
Det tredje stora beslutet jag fattat kan jag faktiskt berätta om, och jag tror faktiskt att ni redan vet vad det är. Jag tänker bli vegan på heltid. Det är lite kruxigt ibland, men eftersom det har gått så bra att vänja sig på nästan bara två veckor så ser jag ingen anledning till att återgå till vegetarisk kost där jag äter ägg och dricker mjölk. Djuren lider för mycket för att jag ens ska överväga att återgå till det och dessutom finns det mängder av saker att ersätta de gamla produkterna med idag. Så det är inget problem för mig, det enda är väl att man får anpassa sina smaklökar efter lite nytt ibland. Men det har ju ingen dött av och är det något man inte gillar så är det faktiskt ingen som tvingar en att äta det heller!
 
Nu önskar jag er en fortsatt underbar lördag, så hörs vi imorgon!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snapen då :)

Svar: Jag har tyvärr inte mer surf i telefonen men arbetar på en lösning :P men adda mig gärna: alicealizee
Alice ♥

2015-10-19 @ 08:12:51
Postat av: Anonym

Gjort :)

Svar: Perfekt! Ses där så fort jag har tillgång till internet på telefonen igen ;)!
Alice ♥

2015-10-19 @ 17:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0