Pappa är botad!

Idag var dagen då pappa skulle få reda på om operationen och cellgiftet har fått bort tjocktarmscancern helt och hållet. Pappa har under några veckor varit stressad för att få resultatet, vilket har varit fullt förståeligt och idag var det alltså den stora dagen. 
 
Till vår stora lycka så kunde den kvinnliga läkaren faktiskt säga att "Bengt, du är nu botad från cancern". Sen kan hon självklart inte garantera att han aldrig kommer att få återfall, för hon sa att det kunde hända men det var inte säkert att han skulle få det. Så nu framöver kommer pappa gå på årliga kontroller för att träffa läkarna som opererade honom. Det är helt fantastiskt! Så ikväll ska vi fira!! 
 
Jag vill faktiskt ge en stor eloge till Malmös sjukhus som har tagit så otroligt väl hand om min kära pappa. Det är så ofta man hör hur dålig sjukvården är och hur fel många behandlas.. Så vi var alla lite oroliga när pappa blev sjuk för hur det faktiskt skulle gå. Dessutom börjar pappa bli äldre så vi visste inte alls hur mycker resurser de skulle vara villiga att lägga på honom. Men vi blev verkligen positivt överraskade! All personal har varit helt fantastisk och de tog tag i pappas sjukdom direkt. Dessutom har uppföljningen skett kontinuerligt och allt ha skötts på ett underbart sätt. Så jag vill tacka i synnerhet onkologen i Malmö från djupet av mitt hjärta! Tack för att jag får behålla min pappa några år till, det är tack vare er som vi kan fira jul i år igen! Å mamma, tack för att du är envis och tvingade pappa till läkaren, utan dig hade kanske cancern vuxit sig ännu större och spritt sig. 
 
Nu ska jag ut och njuta av denna underbara dag med glädjande besked, så hörs vi kanske ikväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0