Regnrusk

Idag är det verkligen höst i skåne för det både regnar och blåser på samma gång. Lite trist men samtidigt lite, lite mysigt på något sätt. 
 
Idag så har jag en fullspäckad eftermiddag/kväll framför mig. Om några timmar ska jag köra in till stan för en spännande och trevlig fika och ikväll så bjuds det på utbildning! Jag är ju alltid lite nervös när jag är på nya ställen för första gången.. Egentligen förstår jag inte varför jag är det, eller jo.. Jag vet nog varför. Många tror inte på detta men egentligen så är jag väldigt, väldigt blyg och jag kan bli väldigt obekväm när där är för många nya människor på samma gång! Ni märker det inte för att jag har lärt mig (för det mesta iaf) att hantera det och för att jag älskar att umgås med människor. Sen har jag också lärt mig att det oftast är mest obekvämt första gången och sedan är det inte så farligt, ungefär som när man börjar på ett nytt jobb. I början är allt läskigt, lite småjobbigt och obehagligt men efter en till två veckor så har man lärt sig det viktigaste och insett att det inte är så farligt egentligen!
 
Jag tror det är otroligt viktigt och nyttigt att man vågar utmana sig själv och våga göra saker du aldrig trodde att du skulle klara av! Samtidigt som jag hatar att göra det eftersom människan är väldigt bekväm av sig i naturen så älskar jag att göra det eftersom man ofta är uppe i högvarv efteråt! Det känns nästan som om man glider runt på moln när man gjort något man aldrig trodde att man skulle våga eller klara av! Ibland tänker jag på när jag var gruppträningsinstruktör.. Jag lider en aning av scenskräck och kan under vissa omständigheter bli väldigt, väldigt obekväm att vistas framför en mängd människor. Å än idag så minns jag första gången jag skulle hålla ett indoorstriding pass i Halmstad. Som tur var så var det tidigt på morgonen, men guuuuud så nervös och rädd jag var! Jag minns att jag nästan mådde illa och även om det bara var en liten, liten klass så skulle jag hålla ett pass inför 15 personer jag aldrig träffat och jag skulle tjoa, vara glad OCH orka köra på stenhårt samtidigt. Men vet ni vad? Det gick såååå bra och jag fick så fantastisk feedback efteråt att jag körde en del olika pass i nästan två år! 
 
Så det jag ville ha sagt med det här inlägget är egentligen att kör på och var inte rädd för att göra någonting du aldrig gjort förut! Vill man nå positioner man aldrig tidigare nått så måste man också göra saker man aldrig tidigare gjort! Ha nu en underbar torsdag, det ska jag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är Bäst 💜 min underbara dotter 😘

Svar: Tack mamma <3
Alice ♥

2015-10-08 @ 16:28:07
Postat av: Tilda

Awesome Alice :)

Svar: Tack finaste Tilda <3
Alice ♥

2015-10-09 @ 07:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0