Vilken härlig dag!

Oj vilken underbar dag det varit idag! Vädret har ju varit helt fantastiskt från det att jag steg upp imorse ända fram till ikväll med en vacker stjärnklar himmel! Det är så sällan som man faktiskt stannar upp och njuter av det som dagen har att erbjuda oss, så just idag är jag så otroligt tacksam för att jag faktiskt har gjort det! Tack vare det underbara vädret tog jag och Lady en lång löptur nu i eftermiddags i de varma vindarna. Alldeles underbart även idag!
 
Annars har jag inte sådär jättemycket nytt att komma med idag. Jag lyckades laga ytterligare en god vegansk middag ikväll! För varje dag som går så blir det lättare och lättare. Fast det visste jag nog innerst inne att det skulle bli, det är bara vanan att vänja sig av med ägg och mjölk i allt som varit lite svårt. Dessutom har jag insett hur otroligt mycket produkter det finns mjölk och ägg i som man inte tror ska ha det.. I en del av garants chips t.ex finns det mjölk i.. eller ja skummmjölkspulver. Dock ska de ha ett stort plus i kanten för att de fetstilar de ingredienser som är av animalisk karaktär. 
 
En sak jag märkte häromveckan var dock hur jäkla svårt det är att köpa lösgodis... Där fanns märken som var veganska men det var inte sådär överdrivet många. Dock såg jag att det på vissa etiketter stod att man arbetade för att få fram nya recept som skulle passa alla. Så det går i varje fall i rätt riktning. Iofs är det kanske lika bra att där är gelatin och mjölkämne i godiset för då slipper jag äta det :P. Det var länge sedan jag åt så lite "skräp" faktiskt. Sen har jag såklart hittat veganska chips och veganskt godis som jag kan äta.. Men det blir inte alls lika ofta! Så nu kanske träningen ger väldigt god effekt på kroppen! Det känns nästan så! 
 
Ja och jag har väl redan nämnt att jag kommer fortsätta att vara vegan även efter dessa 30 dagarna som jag satte nu ibörjan av oktober? Jag ser inte längre någon som helst anledning till att fortsätta dricka mjölk och äta ägg när jag klarar mig så bra utan. Dessutom kan jag sova med gott samvete. Jag vet att jag inte bidrar till att höns sitter i trånga burar eller att kor blir söndermjölkade.. Det känns faktiskt rätt så bra. Sen tycker jag fortfarande att det är ett val som är upp till var och en. Jag dömer ingen, däremot rekomenderar jag er att testa på vegetarisk eller vegansk kost någon gång i framtiden. Allting är svårt till en början men om man bara vill göra en insats för djuren så är det faktiskt inte så svårt i längden. Man lär sig hur man ska göra och som jag tidigare nämnt så finns det så fantastiska substitut i sverige i varje fall idag, så ni kommer inte märka så stor skillnad. It's a promise! Skulle det vara så att ni inte fixar det eller gillar det, så har ni i alla fall testat! 
 
Nej, nu ska jag slänga mig framför tv:n en sväng! Önskar er en underbar kväll så hörs vi imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0