Om jag fortfarande är vegan?

Ni som följt mig ett tag undrar kanske om jag fortfarande är vegan eftersom jag inte skrivit om det på ett tag? Om jag hade varit ni så hade i varje fall jag varit nyfiken :p. 

Svaret på den frågan är såklart JA jag är fortfarande vegan. Nu när det gått några månader så är det hela mycket lättare och jag saknar inte ägg och mjölk alls på samma sätt som jag gjorde i början. Dessutom har jag gått steget längre och försöker undvika så mycket processerad mat som möjligt. Dvs diverse halvfabrikat och substitut för kött. Jag har inte helt slutar med den processerade maten men jag har verkligen dragit ner på sen sedan jag övergick till att bli vegan. 

Anledningen till att jag valt att minska på den processerade maten är att den innehåller för mycket konstgjorda ämnen och tillsatser och eftersom jag anser att min kropp är mitt tempel så vill jag försök få i mig så naturlig mat som möjligt. Tur jag tycker om att laga min egen mat, för annars hade det nog blivit jobbigt.

Nu ska jag faktiskt försöka sova. Önskar er en trevlig start på veckan!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0