Ibland måste man våga

Precis nyäten och nypromenerad passa jag på att spendera en liten stund framför datorn innan det är dags att bege mig till jobb. Fick idag en jättesöt present av min vän Inna, det var en burk kärlekspiller som alla innehåller små lappar med fina budskap på. Jag är säker på att de där små pillerna kommer att ha stor effekt på mig de gråa och trista dagarna man kan ha ibland. Tack fina vännen <3!
I helgen så kom jag på mig själv med att vara lite mesig... Och ja, jag tycker faktiskt att man kan vara det även i vuxen ålder. Man behöver ju inte säga det om andra men man brukar oftast veta med sig, ifall man agerar mesigt. I alla fall så gör jag det... Nåja, i alla fall så igår när jag satt och skrev ner mina mål för 2016 så kom jag på mig själv med att nästan bli rädd för att önska mig stora saker och lite mer fantastiska saker än vad jag tidigare gjort... Varför det? Jag om någon vet ju att ALLT man önksar kan man också få och just därför blev jag faktiskt lite arg på mig själv..
 
Vi har alla ett liv ( som vi i varje fall är säkra på att vi har) och det livet blir precis vad man gör det till. Som ung var jag jätterädd för stora förändringar och jag var otroligt rädd för att testa nya saker som befann sig utanför min komfortzon.. Men bara det senaste halvåret-året så har jag insett att det är just de här utmaningarna som gör livet värt att leva! Iblan måste man kasta sig ut o ovisshet för att nå till de platser man tidigare bara vågat drömma om! Å ja, det kan vara skitläskigt men det kan också ge dig precis det du önskar dig som mest. Sen är det ju faktiskt så också att man ångrar ju bara de saker som man faktiskt aldrig gjorde.. Eller hur? Så just därför måste jag ibland påminna mig själv om detta, när jag känner mig osäker på något för att det kan bli läskigt eller kanske inte alls som jag tänkt mig.. Det kanske det inte blir, men det kan faktiskt också bli så till det betydligt bättre och mer fantastiska än vad jag någonsin kanske ens vågat drömma om. Så gör så mycket som ni bara kan och om det killar till av nervositet i magen så är det för att du kanske kommer befinna dig utanför din komfortzon men det är också just där du kommer utvecklas som mest och det är där magin börjar,
 
Ha en underbar måndag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0