Jag kan faktiskt själv..

God kväll eller kanske rentav god natt!

Idag så har jag tänkt väldigt mycket på en sak som har stört mig ett tag faktiskt. Trots att jag vet att personerna som gör detta (oftast omedvetet , tror jag iaf) gör det i välmening så känner jag ändå att jag inte kan låta bli att bli irriterad.. Det har kanske hänt under en längre tid men det är inte förrän det senaste halvåret jag lagt märke till det ovanligt mycket.

Det är nämligen så att jag har uppmärksammar att många personer gärna vill berätta för mig vad jag ska göra. Typ "Åh men Alice si och så ska du göra" eller "Ja men jag gör det här för dig och sen kan du göra såhär". Detta utan att jag har bett om varken råd eller åsikter vilket också gör att jag antagligen inte kommer följa rådet eftersom jag oftast vet vad som känns bra själv. 

Men som sagt ,jag tror att allt är i välmening men jag vet oftast vad jag vill själv och även om en del tips och råd säkert är jättebra så kanske de inte passar just mig. För som person kan jag bli en aning avståndstagande när jag känner att människor tränger mig i min egen sfär och för att inte känna mig trängd så tar jag automatiskt avstånd.
 
Som ni vet så tror jag mycket på attraktionslagen och om den ska kunna fungera fullt ut krävs det att jag mår bra i mig själv, vilket kan bli svårt om jag känner mig trängd. Så fina människor, tack för att ni vill mig väl men när jag behöver era råd och tips så lovar jag att be om dem :)

Det var inte meningen att låta bitter, men ibland behöver man lätta på trycket.

Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0