Glömde du kondomen i somras?


Idag damp det ner ett vykort med denna texten i brevlådan. Läste på kortet och där sa de att om man nu glömt kondomen i sommar kunde man testa sig gratis och få gratis vård på ungdomsmottagningen, man kunde även få ett klamydiatest hemskickat. Detta betalar Malmö kommun för, faktiskt himla bra intiativ till alla ungdomar idag. Många som leker runt när det är sommar (även när det inte är sommar också givetvis..) , många på fyllan och glömmer skydda sig, medan andra faktiskt struntar i det avsiktligen. Sistnämnda alternativet är väl inte att rekomendera, inte det första heller egentligen.. Men i fyllan och villan kan det mesta hända om man kan ju trots allt skylla på att man inte riktigt är heeelt hundraprocentigt medveten med vad man gör. Men okej, det är fortfarande ingen bra anledning, tänkte bara tydlig-göra att jag inte tycker det ändå!

Nej därför tänkte jag faktiskt ge tummen upp åt Malmö kommun, de höjde sig faktiskt ganska mycket där genom att tänka på alla ungdomar som glömmer/struntar i att skydda sig, och betalar för våra tester. På så vis slipper vi (förhoppningsvis) att oroa oss för klamydia...

Gud vad seriös och knepig jag lät i detta inlägget, men dte bjuder jag på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0