Flyttstress

Okej jag vet vad det är som gnager i mig..nu igen. Det är stressen med flytten. Shit, jag tror inte jag kommer kunna släppa detta förrän jag har ett eget boende uppe i Halmstad. Suck.. Så jävla jobbigt. Jag som gillar att ha saker och ting planerat, i alla fall stora saker som det här! Jag tycker verkligen det är skitjobbigt. Jag kan inte hjälpa det, och jag vet att säkert fler känner som jag som står inför samma resa. Blää, säger jag bara!

Ska se om jag ringer min hyresvärd idag och pratar med dem om uppsägning eller andrahandsuthyrning. Ju förr jag säger upp desto snabbare kan jag flytta in i en ny lägenhet.. om det nu finns någon sådan till mig. Det ser mörkt ut för tillfället.  Å ja jag ska sluta vara pessimistisk, men ni som inte varit i samma har nog svårt att sätta er in i min situation.. Därför är jag extremt tjatig. Jag är rädd..

Sitter här med min andra kopp kaffe just nu. Längtar tills Cassandra kommer in, en av mina fina tjejer! Förutom min underbara familj och min kära sambo så kommer även vi tjejer splittras. Vi har kanske inte känt varann speciellt länge, men det spelar ingen som helst roll när man väl funnit varandra. Det känns så tråkigt.. Fördelen blir väl förstås att vi har några olika destinationer när vi ska på roadtrips nu, eller när vi är trötta på allt. Mina fina tjejer kommer alltid vara mina fina tjejer! <3

Usch, vilken klump jag har i magen idag. Helst av allt vill jag vinna några miljoner på lotto och stanna hemma i Malmö. Kanske tänka mig att köpa en lägenhet i Halmstad men även en här hemma så jag trots miljonerna gör något av mitt liv. Pendla lite varje vecka.. Hade varit suveränt. Kanske dags att inse att de där miljonerna är det inte jag som kommer vinna.. FAST jag haft det på känn hur mycket som helst de senaste gångerna. Alla kanske har det?:P

Nej, nu ska jag skingra tankarna lite genom att läsa lite bloggar! Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Sluta och grubbla....det ordnar sig....det gör det alltid. Det är ju bara att slösa energi på något som i slut ändan löser sig....känner igen dig...din pappa är likadan....lite synd...att du inte fick den delen av mig....Varför oroa sig för något...som aldrig kommer att hända? Och OM....så tar man tag i det då :):):)

Så sluta med det tänkande....tänk på allt roligt som väntar dig!

Nu är det Magaluf som gäller hahahaha!

din galna mam hahahaha!

2011-07-19 @ 11:36:32
Postat av: maria

håller med din mamma! sluta grubbla och ta tag i problemen ifall dom kommer :) det gäller att tänka positivt så ordnar sig faktiskt saker lättare än man tror. tänk på att jag fick en lgh i malmö genom att ligga i lite och tänka positivt :)

i typ värsta fall kanske du kan hyra en lgh i andrahand i halmstad medan du letar en förstahand? :)

2011-07-19 @ 12:29:00
URL: http://mariaaa.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0