Irritation deluxe

Först och främst vill jag säga att det är ÄCKLIGTkallt ute. Kom precis hem från en lång morgonpromenad med hundarna och trots vinterjacka och vantar så frös jag rumpan av mig samtidigt som jag nog fick inse att min sneakersperiod för i år är över. Snart dags att leta upp vinterdojjorna som har innefoder så man slipper istappar till fötter.  Gnällerimoment nr 1
 
Under den senaste månaden (om inte ännu längre) så har jag i princip vaknat upp med en ny överraskning i ansiktet varje dag. Ja, jag talar om de där röda små hemska sakerna osm älskade att första skolfotot när man var  i puberteten. Just det ja, finnar. Normaltsätt har jag aldrig bekymmer med finnar, men under stressade perioder (som jag tydligen har nu eller så är jag väääldigt sen i puberteten) så sprider det sig som pesten i ansiktet på mig! Så nu har jag små tjocka röda bulor här och var och senast imorse hade jag en ny liten charmör vid ena mungipan. Gårdagens som satt på andra sidan hade ju försvunnit så självklart passade det sig att det skulle dyka upp en ny.. som dessutom blöder. Fräscht jag vet. Tyckte nog inte tjejen i kassan på Willys imorse. Gnällmoment nr 2. 
 
I övrigt finns där små, små saker jag stör mig på och vissa dagar/stunder får det mig att bli tokig! Syndn är små saker får lov att förstöra så mycket. Sen kan det ju vara jag som är lite sådär överkänslig med tanke på allt skit som händer runt om mellan varven. Irritation och irritation... Gnällmoment nr 3. 
 

Ja..sådär, då har jag gnällt lite för dagen. Kanske kommer det mer, morgonen är ung och jag ahr varit uppe med tuppen så lite mer negativt kan absolut komma. Jag hoppas dock på motsatsen, kan ju vara lite positiva saker som inträffar under dagen också. 
 
Hörs lite senare. 
 
//Dagens gnällspik 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0