Atjoo!

Herrejisses så stressiga veckor jag har haft de sista månaderna. Igår när b-projektet var inlämnat och redovisningen var gjord så kan jag äntligen släppa skolan fram till hösten. Eller vi har ju ett litet event på tisdag men sen är det sommarlov! 

Dagen igår blev lite längre än vad det var tänkt vilket resulterade i att det blev en betydligt senare skåneresa än vad som var planerat. Egentligen skulle jag åkt till Småland direkt men Kola min fina vovvekille har under en tid haft problem med sitt ena öga. Först trodde jag att det var någon form av starr, men bestämde mig ändå för att kolla honom hos veterinären. Till min stora glädje fick jag beskedet att det INTE var starr utan en ögoninflammation. Veterinären kollade även på hans tänder som har en del tandsten. Hon sa nästan redan då att hon trodde att inflammationen berodde på en av tänderna och att man inte bara kunde ta bort den tanden utan att man i så fall tog bort alla som hörde samman.. I mina öron lät detta väldigt fel,men jag var övertygad om att salvan han gick skulle hjälpa. Det gjorde den inte. Trots att jag misstänkte att veterinären skulle säga att det berodde på tänderna så valde jag trots det att boka ett återbesök till honom på samma ställe ändå. Jag hoppades på en annan medicin. Svaret jag fick av henne var att det nog var tanden och att vi skulle boka en tid. 

Det kändes främmande för mig att detta skulle bero på tänderna, och ännu mer konstigt blev det eftersom ingen ögonkunnig tittare på honom. Efter att ha pratat med mina föräldrar och mina fina vänner så kom vi fram till att vi skulle ta ner honom till näsetveterinären. Tack vare mamma och den underbara Pia på näsetveterinären så slipper Kola dra ut alla sina tänder. Det berodde inte alls på hans tänder, lite tandsten behöver plockas men annars kollade en ögonexpert på honom och kunde konstatera att det var en vanlig ögoninflammation som behövde starkare medicin.

Jag kommer ALDRIG gå till den veterinären i Halmstad igen. Hon hade ingen koll alls och eftersom det kostar en del att dra ut tänder så tror jag det handlade om att dra in pengar...

Om jag kan så tar jag mig ner till Skåne. Annars ska jag testa slöinge där alla andra åker med sina djur.

Nej nu ska jag fortsätta vila mig ifrån förkylningen jag dragit p mig så jag mår bra imorgon!

Hoppas alla har en trevlig kristihimmelsfärd!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0