Hur tränar du?

Jag minns det nästan som om det var igår. Jag satt ungefär vid den här tiden på året, 16 bast gammal och började inse att jag kanske inte längre kunde äta precis vad jag ville utan att de syntes.. Nu såhär i efterhand så inser jag väl att det egentligen handlade om vad man kallar för "valpfett" dvs. när man håller på att växa till sig från barn till kvinna. Men det visste jag inte då och när jag helt plötsligt fick köpa byxor i större storlek så gav jag ett nyårslöfte om att börja träna på gymmet. 
 
Såhär 11 år senare så håller jag fortfarande det där nyårslöftet. Även om jag haft mina små avbrott lite då och då så får träning mig att slappna av och rensar huvudet på allt man kan tänkas samla på sig under dagar/veckor/år. Jag har under dessa 11 år testat på olika former av träningar med alltifrån att gå på gruppträningspass, träna på gymmer, springa, spinna till att faktiskt hålla i mina egna träningsklasser.
 
Just nu håller jag inte i några träningsklasser och jag saknar det faktiskt ibland.. Det är så roligt att motivera andra människor i något som jag själv älskar att göra! Men det kommer kanske i framtiden igen, vi får se.. Just nu har jag andra äventyr att ta tag i först! Det som jag däremot älskar att göra är att springa. Man sätter på lite musik och stoppar hörlurarna i öronen och sedan bara springer jag! Det är en sådan fantastisk känsla och en sådan underbar frihet att bara ha möjligheten att kunna göra det! I love it!
 
Att jag älskar löpträningen beror nog på att jag älskar att träna ensam för att kunna rensa tankarna (ja förutom när jag höll mina klasser, för det var bland det bästa jag visste). Som person (och vädur) så tänker jag väldigt mycket och har så otroligt mycket funderingar kring livet och vad jag ska göra härnäst, så för mig blir den ensamma träningen en form av terapi och otroligt värdefull kvalitetstid med mig själv. För som jag brukar tjata om (attraktionslagen bl.a) så måste man må bra i sig själv för att kunna må bra tillsammans med andra och det gör jag om jag får min träing några gånger i veckan. 
 
Men nu är jag lite nyfiken på hur ni tränar kära läsare? Gillar ni att träna ensam eller föredrar ni att träna med en kompis eller varför inte gruppass? Lämna gärna en kommentar eller skriv till mig på FB! Alltid lika kul att få höra ifrån er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Imre Vadas

Träna "ensam", fast har gjort några spinning pass o det var faktiskt riktig rolig! Det med ensam menar jag att jag vill inte bli beroende en träningskompis, som ibland inte kommer eller måste träna vid en viss klockslag etc...men träna är det bästa har någonsin gjort!! (utom min son)...Och regelbunden träning ger resultat oavsett ålder...har fått en hel del positiv kommentarer genom åren!! Från "främmande" människor o jag erkänner att det känns smickrande eftersom de menar det o då vet man att det var värd att lägga ner ALLA de åtskilliga timmarna i gymmet!!! Kram IMRE

Svar: Jag är som dig, tycker om att träna ensam eftersom jag inte heller gillar att vara beroende av andra personer när det gäller träningen.
Ja det är alltid roligt med komplimanger! Men du var alltid så flitig när du tränade och det syntes! Det är bara att köra på Imre, keep the good work up! Kramar
Alice ♥

2015-12-14 @ 14:14:08
Postat av: Imre Vadas

kram!!

2015-12-17 @ 16:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0